larmende blæser?

hejsa

bor til leje.

oplever en del larme fra min nabo.
den kommer kun, når lyset er tændt på deres badeværelse, har jeg lagt mærke til...kommer nok fra blæseren eller hvad?


nogen herind klogere end mig, der kan hjælpe med nogle gode råd?

kan man gøre noget ved det(skifte blæseren?...)?

tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan jo gøre udlejer opmærksom på problemet, og spørger om de ikke kan udskifte den til en lydsvag ventilator istedet.
Tak for svar. Det kunne jeg vel godt....men mit spørgsmål handlede om den der lyd...hvis lyden kun kommer, når lyset er tændt på badeværelset, så det må være deres ventilator, vel?....har en enkelt gang været hos naboen og vi gjorde en test og det viste sig larmen kommer når lyset er tændt....
Ja hvis det kun kommer når lyset er tændt, kan det vel ikke været andet end ventilatoren.(forudsat den starter samtidig med lyset) Lamperne larmer jo ikke så meget
Jeg tror også det er ventilator.. næppe hendes hårtørrer
men en lydsvag model koster nemt 1000,-
du kan jo tilbyde at betale halvdelen....
Det kan jo være det er kugle lejet i blæseren der er stået af, og det er derfor den larmer så meget. Men det er jo nemt at høre om det er ventilatoren hvis man går ind til naboen og lytter med ventilatoren tændt.

Er det kuglelejet er det ikke nødvendigt med en ekstra lydsvag. Men ellers kan jeg fint anbefale duka el700 th q som jeg selv har. Jeg er lidt sart mht. til lyd. Så må den hellere kører lidt længere, og larme lidt mindre.
http://www.dukaventilation.dk/PRODUKTER/Ventilatorer/EL-700-TH---tids--og-fugtstyring-Q.aspx
http://eshop.silvan.dk/vare/duka-ventilator-el-700-th-q-3
Annonce
Jeg vil på det kraftigste fraråde duka. Der er en grund til de er så billige. Vælg hellere en thermex
jamen...så har VVS-mand været på besøg hos naboerne og fået den renset ud...det har hjulpet lidt...men lyden er ikke væk...synes bare, den lorte ventilator skal udskiftes...burde det ikke være løst efter rensning?

lyden kan også høres i køkkenet...en susende lyd.


En rensning hjælper jo ikke hvis det er kuglelejrene i ventilatoren der er defekte, eller for meget turbolens i ventilationsrøret.
Skrevet af dreamer81 på 16 aug 2013 20:49
Jeg vil på det kraftigste fraråde duka. Der er en grund til de er så billige. Vælg hellere en thermex
Nå !

Jeg har en tilsvarende den Illisher linker til - den er faktisk mere støjsvag end Thermex Silent model.

Min har indtil nu holdt i 5 år - den er så med glidelejer hvor Thermex er med kuglelejer.

Thermex flytter så lidt mere luft.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej parabone

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med din nabo. Fortæl ham situationen og hvordan du har det med det. I må kunne finde frem til en løsning, der gavner jer begge - I kunne evt. tage Jeres udlejer med på råd.

På sigt bliver dit forhold til naboen rigtig skidt, hvis ikke du får fjernet støjgenerne - og hvem gider at være uvenner over en blæser?

BedreByg.dk - et website omhandlende byggeri, vedvarende energi og lignende. Kig ind og læs bl.a. om strømpeforing og brolægning. Vi ses!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis