Erfaring med vævs armeret pudsning af facademur

Faldt lige over alfix's hjemmeside (ikke at forstå sådan at jeg ikke havde hørt om dem før )

Men det jeg specielt kiggede på, var at de laver produkter til vævsarmeret facadepuds (durapuds, som de vist kalder det)

Er der nogen der har erfaring med at bruge dette udendørs? Jeg overvejer at bruge det på min sydvendte gavl, som jeg går og pudser op hvert år, efter at vinteren har lavet frost sprængninger i pudslaget.

Min mur er endvidere malet med cempexo murmaling. Spørgsmål nr. 2, er så om nogen har en ide om alfix kan binde ovenpå cempexo'en, eller om det skal renses helt af først?

/ Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det burde sådan set kunne holde på cempexo fordi det er cement baseret. Men jeg vil nok anbefale at rense muren og fjern al det løse puds. Og så start på nyt med puds og væv. Vi fik vores hus sandblæst og pudset med væv sidste år. Og det ser pænt ud. Jeg valgte netpuds fordi jeg har set det meget omkring i Danmark hvor jeg kommer med puds og væv og murmaling på byggepladser. Jeg har talt en del med fagfolk der hvor jeg aflæsse og de anbefaler at bruge væv pga at puds bliver stærkere og holder bedre. Men det med at puds holder kommer ikke kun an på puds men også maling. Vi brugte puds fra STO lige som væv og maling, det hvad de kalder sto lotusan. Det er diffusions åben og smuds og vand afvisende. Vi kan se det hvis det regner så kan man se at vand triller ned af muren.

 frank

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også