Lademaling på biler hvem skal fixe det?

Hej

En af mine venner har fået malet hans lade af et firma hans udlejer har hyret.
De har imidlertid fejlet i at dække ordentligt af før de grundede, hvilket resulterer i at 5 biler der har stået derude, har fået maling på sig. Det er ikke vildt meget, men det er nok til at bilernes salgspris er væsentligt reduceret pludselig. Dette på trods af de holdt forsvarligt væk fra maler området.

Mit spørgsmål er nu, hvem skal dække dette? har han krav på at få bilerne malet eller noget?

Gerne links jeg kan sende til ham hvis i har.

Pfh. Tak

- Mvh. Carsten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som udgangspunkt er det malerfirmaet, der skal bekoste afrensningen. Forudsat de har udvist forsømmelighed.
Det kan så blive en vældig diskussion, hvorvidt det er tilfældet, eller om din makker burde have flyttet sine biler længere væk.

Jeg ville i første omgang tage en snak med mit eget forsikringsselskab om sagen med henblik på at melde skaden til dem. De har erfaringen med at vurdere den slags, og har maleren et (med-)ansvar, så har forsikringen regresret mod malerens forsikring.

Hvis maleren er sort er der ikke noget at komme efter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

De er ikke sort, men bilerne holdt min. 12. meter væk fra maleområdet. om ikke andet burde de have dækket af eller informeret om at der skulle dækkes af.
Intet var dækket af, der var et træ omme bagved, det er sølvgrå, hvor det var grønt før.

Kunne bare godt tænke mig om der var nogen der havde et link til en lov eller noget jeg kan gå videre med.
Men forsikringen har jeg ikke tænkt på.

problemet er at 3 af de 5 berørte biler ikke er hans, den ene er min faktisk

- Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan jo tage en snak med din egen kaskoforsikring, hvis du har sådan en på bilen.
Da de (måske) skal betale for skaderne på din bil har de jo en klar interesse i at kunne lægge ansvaret over på modparten (maleren). De vil efter al sandsynlighed være behjælpelige med mulige paragraffer etc.
jeg tvivler på, at der som sådan er paragraffer, der kan afgøre, hvem der har ansvaret. Det kommer ud på et skøn. I sidste ende er det jo maleren, der er ansvarlig for den sikre/forsvarlige udførelse af arbejdet.

Hvis bilerne har været 12 meter væk må der have været en del vind, og så er spørgsmålet om vejrforholdene var til at male i.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jo men synes jo så omvendt ikke det er min pligt at betale selvrisiko for deres dumheder
2 af bilerne har ikke plader på, og dermed forsikring, da de var ved at blive gjort klar til syn.

Hvilket er grunden til at jeg terper restinfo materiale igennem for at finde div. § jeg kan bruge

- Mvh. Carsten
Du kommer ikke til at betale selvrisiko, hvis modparten kan holdes ansvarlig.
En opringning til forsikringsselskabet koster ikke noget. Men de har en pokkers masse erfaring i alverdens former for skader og ved, hvordan udfaldet plejer at blive. I sidste ende handler det jo om, hvorvidt der er udvist ansvarspådragende adfærd/forsømmelighed, og her kan forsikringen igen komme ind med lidt erfaring og evt. en uvildig mand.
Jeg har selv i adskillige tilfælde taget kontakt til min forsikring og spurgt dem til råds. Ofte har jeg fået god hjælp, andre gange har de ikke kunne hjælpe mig, men det har aldrig kostet mig en krone at spørge, og jeg har altid fået en venlig behandling.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er jo malerens ansvar medmindre du har parkeret et sted du ikke måtte holde eller der er opsat advarsler.

snak med din forsikring de kører sagen for dig, og det koster dig ikke selvrisiko hvis de har nogen de kan sende erstatningskravet til.

de biler uden forsikring på er lidt sværere, da deres ejer ikke bare kan få forsikringen til at køre sagen, å må de selv kører en sag om erstatning.

Bilerne bliver næppe malet om, det burde være muligt at få det af uden at male om.
Nej bilerne bliver ikke malet om-
På mit tidligere arbejde, var der en fejl ved noget filter i maleafdelingen, ca. 50 biler fik mange små pletter af maling.
De kom til en automaler, som polerede og gav dem lakforsejler.
chr + pizzabager: Jeg vil prøve at høre mht. forsikringen, det må jo så være min kammerats forsikring.

Je_ns: det er såmænd også fint, det er bare møg ærgeligt at hele bilen er smattet ind i maling. Han har snakket med en maler (både ham og jeg er i bilbranchen) og han sagde det ville tage en dags arbejde at polere skaden op. Dvs. hvis de må æde de 5 biler så er det en mand en hel uge.

Må indrømme det er surt, specielt hvis de ikke må æde den.
Altså jeg mener hvis man kommer ud til nogen og maler, og man kan se de køretøjer der er i nærheden er for tæt på, så banker man da lige på hos ejeren, som bor 2 skridt fra laden og siger "kan i ikke lige flytte eller dække bilerne til" man maler ikke bare videre.
De var nemlig hjemme mens det skete.

- Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også