Pejseindsats regler

Jeg søger info om pejseidsatse

Jeg har fået afhvide at hvis en pejseindsats er bygget på bestilling så kræver den ikke godkendelse. Er det rigtigt?

Det næste er så at jeg kan sagtens google mig frem til en masse jyske fimaer der gør i disse. Men jeg skal bruge en god pejsemand på sjælland

Råd og vejledning modtages gerne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv arnestedet i vordingborg de kan lave en sådan indsats til dig.

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Sørg nu for guds skyld for at få sat den ordentligt op, og kun bruge kvalitet...

Det løber koldt ned ad ryggen når man læser denne artikel om hvor galt det kan gå med de her pejse...

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article284639.ece
Hej.
Der et gammelt firma i Køge/Solrød der hedder Lytjohan der fremstiller indsatse.
Vdr. ektrabladets følelsesladede artikel (det mest rædselsfulde juks jeg længe har læst) så omhandler det bioethanol-indretninger. De er potentielt farlige, og kan lave eksplosionsbrand ved overophedning. Der har været dødsfald, så vidt jeg ved.
Jeg har selv sådan en hyggefrederik i vindueskarmen i form af et glasrør og en rustfri beholder, og den er da meget hyggelig at se på, men brænder også hurigt af for 20 kr på kort tid, så den får som regel et stearinlys i stedet

mvh

 varmetossen

Lidt OT, men nu talen er på bio-pejse og ethanolbrændere i hjemmet.

Nu har jeg aldrig forstået de der bio-ëtanol-dimser.
Hvad pokker skal sådan en skidderik i ens hjem? Den er ikke mere miljørigtig end en olielampe. Til gengæld er de tit halvfarlige eller aldeles helfarlige.

1) Ethanol er meget brandfarligt. Det kan sammenlignes med benzin. Vælter flasken eller spildes der af anden grund ethanol har man en potentiel eksplosionsagtig brand i hjemmet. Lampeolie er ufarlig og kan bare tørres op.

2) Flere af dem jeg har set er slet ikke tilstrækkeligt sikrede mod utilsigtet fordampning. Et løst låg over brænderen når den ikke er tændt yder ingen beskyttelse mod at dampene vælter ud i omgivelserne, og slet ikke hvis den stilles i vindueskarmen og får lidt varme fra solen. Man kunne ligeså godt sætte en flaske husholdningssprit uden låg.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Vi kan vist godt køre lidt OT i oplysningens interesse.
Vores bioethanol-brænder var et impulsøb

Ethanol er sprit og brændbart, men dog ikke så farligt som benzin, hvor dampene brænder meget mere voldsomt.

Fyrfadslys kan også forårsage eksplosionsbrand hvis der er for mange og for tæt sammen, og står de så i en tallerken eller lign. knækker den formodentlig med risiko for at brændende petroleum, som det nærmest er, løber ud og breder ilden.

Den omtalte ethanolpejs har åbenbart ikke været monteret forsvarligt, så måske manden i huset havde haft glæde af at konsultere GDS

 varmetossen

Hvis det er, så burde du skrive til pejsen.com det ved en hel del om brændeovne!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis