Vældig varm PC og strømforsyning

Min bærbare PC, MSI CR620, bliver ubehagelig varm i modsat side af, hvor batteriet sidder, hvor der er række lufthuller, faktisk så varm at det er direkte ubehageligt at have den på skødet.
I min genialitet har jeg regnet ud, at den varme må kræve en anseelig mængde strøm. 
Det betyder så igen at min strømforsyning, en INNERGIE, tadp-7088, også bliver voldsom varm.
I sidste ende betyder al den varme, at jeg kun har strøm på det PCen iboende batteri i maks. 1 time, hvor jeg kan forstå, at det efterhånden er almindeligt at man kan arbejde med sin PC en hel arbejdsdag, sådan da!

Er der noget i vejen med min PC som burde kunne afhjælpes?
Den er ca et par år gammel og har gjort sådan altid, blot blive kapaciteten på batteriet dårligere og dårligere, og et nyt er bestilt.
Findes der strømforsyninger, som er mere fredelige mht varmeudvikling?



Med venlig hilsen
ktm

 

Min bærbare PC, MSI CR620, bliver ubehagelig varm... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BTA Handyman på 14 aug 2013 17:05
Du behøver ikke skille din computer ad for at blæse den ren.
Ofte er det nok hvis du tager din kompressor og blæser forsigtigt ind (ikke med fuld knald hvis den leverer en del bar, det er jo skrøbelige sager) hvor blæseren tager luft ind så kommer der ofte en mindre støvsky ud hvor den kommer af med luften igen.

Til ktm
Det dur ikke at blæse ind i computeren med trykluft, du fordeler bare støv og nullermænd i hele computeren. Det er prøvet med et særdeles negativt resultat. Støvsugeren kan heller ikke altid suge nullermændene ud gennem køleren, og så skal du bare til den igen efter et kort stykke tid. Så mit råd er: Af med bundpladen og fjern støv og nullermænd med en forsigtig støvsugning. Du vil blive forbavset over, hvor meget der kan være i køleren. God fornøjelse  og lad os høre hvordan det gik
Grunden til at din strømforsyning bliver varm kan være, at den kører for fuld kraft hele tiden. Måske fordi den var for lille, ikke original.
Du skal nok heller ikke regne med at kunne arbejde med din PC i mere end 2-3 timer uden opladning. Længere tid kræver en notebook eller en tabletcomputer.
Min bærbare kører mellem 2 og 3 timer uden opladning før den brokker sig over manglende strøm.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis