Rotte

Hej

Fat den her rotte (tror jeg !) i min have....Det er nok en kat der har taget livet af den.  Men er det en sort rotte eller vandrotte eller hvad er det?.  Fyren var godt 15 cm lang + halen (som der var bidt et stykke af).

Nogen bud...

Eriksen

37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt almindelig rotte ville jeg også sige..
Ja, det er en rigtig rotte. Hovedet på en vandrotte er mere rundt, kroppen mere buttet og halen kortere. En vandrotte ligner til forveksling en markmus, som den er i nær familie med (studsmus hedder familien vist), men er bare større.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Rattus Norvegicus... Almindelig rotte. Enten slæbt til stedet af en kat eller forgiftet et sted i nærheden og har valgt din plæne til at fare til himmels på. Hvis du ikke har bemærket huller, opgrav eller andet mistænkeligt bør du satse på at der ikke er andre på matriklen.
Annonce
Det er så en rotte....
Måske ikke.....!  Rottefængeren sagde, at det var en mosegris pga af tænderne.  Han sagde, at hvis tænderne ligner en der har røget 40 Cecil om dagen i en menneskealder - så er det en mosegris. Den havde godt nogle grimme lange gule tænder, det er dog lidt svært at se på billedet.....  

Eriksen

Skrevet af chr-eriksen på 16 aug 2013 15:26
Måske ikke.....!  Rottefængeren sagde, at det var en mosegris pga af tænderne.  Han sagde, at hvis tænderne ligner en der har røget 40 Cecil om dagen i en menneskealder - så er det en mosegris. Den havde godt nogle grimme lange gule tænder, det er dog lidt svært at se på billedet.....  
Øh, med den udtalelse ville jeg nu skifte skadedyrsbekæmper omgående.

Ørene er alt for store til at sidde på en vandrotte.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har selv været skadedyrsbekæmper. Det ER en rotte. Basta.
Vandrotte er et begreb nogen bruger om almindelige rotter der lever nær vand, ligesom en vandhund er en almindelig hund der ofte kan træffes nær vand ;-) Andre anvender begrebet om mosegrise... Men de er altså meget mindre:
http://ingeshavetips.dk/fugle-og-dyr/mosegris/
Håber ikke at den rottefænger du har snakket med varetager rottebekæmpelsen i hele din kommune..
Gad vide hvad det så er jeg har ude i skellet hver vinter der hvor jeg fodre fuglene, de er ret store har pæn brun pels og lang forholdsvis nøgen hale.
Det hænder at min hund nakker en af dem.
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis