Fugtig mursten ved hoveddør...

Hej LDS'ere
Ved vores hoveddør, i bunden til venstre, er det som om at en enkelt sten er fugtig, og den skaller af....

Nogen der har et bud på, hvad der forårsage dette?

Er der lavet noget håndværksmæssigt forkert, i forhold til de 2 trin?

På forhånd tak, og god søndag.




11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sand der ligger imellem stenene og muren kan indeholde store mængder vand, du skal støbe der istedet for sand.
Det er fugt som er trukket op fra belægningen, da der ikke er nogen sokkel. Ligeledes er der risiko for salt og andet kan trænge med fugten op i dine sten og fuger, hvilket ofte giver dårlige fuger og teglsten smuldrer. Lav evt. Mellemrum fra belægningen og til murværk og ned til sokkelpap. Måske kan du bremse noget af fugtindtrængningen med en murværksimprægnering som Protectos imprægnering, dog er bedste løsning første forslag.

murerjohn
Ok. Tak for svar.
Der er sådan set støbt mellem belægningen og murstenene - Jeg har taget et nyt billede, hvor det nemmere ses.

Men der er derimod IKKE støbe imellem dørtrinnet og belægningen - der er bare fyldt ud med sand, og der støder teglstenen fra 2. skift jo op imod - se billede.

Er det bare at fjerne alt sandet - og fylde op med en gang grovbeton fra Jem & Fix? Eller er der mere i det?




Næh mere er der faktisk ikke i det, men det vil så være ekstra godt når du fylder op med mørtel at du forhøjer det lidt så du kan lave et lille fald ud mod trappen. Beton duer ikke det er for stift.
Fald ud mod trappen, naturligvis.
Og så vil du bare bruge mørtel istedet for beton?
Jeg har noget KC 50/50/700 til at stå - er det fint nok?
Annonce
Fald ud mod trappen, naturligvis.
Og så vil du bare bruge mørtel istedet for beton?
Jeg har noget KC 50/50/700 til at stå - er det fint nok?
Mange tak for hurtigt svar :-)

Nogen der i øvrigt ved hvor man får fat i nogle af de gamle røde teglsten?
Man kan naturligvis godt få røde teglsten i byggemarked - men strukturen på dem jeg har fundet er altså ikke magen til - de er meget mere glatte. Farven matcher dog nogenlunde, men det mest optimale ville være at finde nogle gamle fra samme årgang...
Så skal du nok se efter et nedbrydnings firma der har salg af brugte bygge matrialer.
Tak for svar :-)
Sandet blev fjernet, og der blev fyldt ud med mørtel.
Det blev rigtig godt :-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis