Hacker angreb

Hej.

Jeg har lige været udsat for hackerangreb (fra Malta) på mit visa som jeg ovenikøbet ikke har brugt i over et år.
Jeg har selvfølgelig fået det spærret, og banken er igang så det hele forhåbentligt ordner sig igen.

Og jeg er også klar over at de henter info om en fra en tidligere handel på internettet og så pludselig lænser de ens konto....
Der er ret mange sager omkring de folk her...

Jeg har Avg virus program på pc'en og IObit Malware fighter samt atvanced Systemcare.
Alle programmerne er jeg ret glad for, men da jeg ikke kender så meget til programmer, ville jeg høre om der findes en mere effektiv måde at beskytte sin computer på.
Eller om det er fint det jeg har?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser det har du en masse der skulle se ud som om det beskytter dig, men det eneste der duer rigtigt, er et købt antivirus program som eks. Bullgard så er du sikret i hoved og r...
Ja medmindre de har fået mine info via det firma jeg evt skulle have købt fra.

bortset fra at de steder de siger jeg skulle have handlet hos, der har jeg aldrig været.

Irriterende, for det er et temlig stort beløb
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af danie på 11 aug 2013 13:11
Ja medmindre de har fået mine info via det firma jeg evt skulle have købt fra.

bortset fra at de steder de siger jeg skulle have handlet hos, der har jeg aldrig været.

Irriterende, for det er et temlig stort beløb
Hvordan har du betalt, forhåbentligt ikke ved at skrive dit konto nummer til et firma. De systemer der bruges ved indbetaling skulle være 100 % sikrede, det er de dog ikke hvis du selv skriver dit kortnummer til firmaet du handler ved. Jeg handler selv meget via nettet og har aldrig haft problemer af nogen art. Men det forudsætter at din pc er 100 % beskyttet af et rigtigt virus program som Norton eller Bullguard der har alt i beskyttelse af din pc. du vil aldrig opleve at nogen har anbragt en  sladrehank i dine programme eller i noget som helst på din pc. Mange firmaer bruger cokies for at du kan handle med dem desværre kan de også være infiserede uden at firmaet ved det. Mit Bullguard stoppe mig i at bruge et firma hvis der er noget i fimaets pc der ikke skal være der. Så får jeg en advarsel og retter jeg mig ikke efter den, lukker den omgående af til internettet.

AVG er fint, faktisk noget af det bedste. Men husk at hold den opdateret, med de sidste nye virusdefinitioner. Virkeligheden er at man aldrig kan beskytte sig 100%. Som regel får hackerne kortoplysningerne ved at hacke de sites hvor folk anvender deres betalingskort til onlinekøb. På den måde kan de få en masse kortoplysninger, fremfor at gå efter een mand.

For en sikkerheds skyld kunne du jo prøve at scanne hele din computer igennem, hvis ikke AVG allerede er sat op til at gøre det med jævne mellemrum.
Tak, men jeg har faktisk fundet ud af at de her mennesker som iøvrigt har en hulens masse domme ...sidder og holder øje med de steder hvor folk handler. Og derfra får de ens oplysninger.
Jeg har scannet hele pc'en med både det ene og det andet og der blev fundet Trojanske heste som er fjernet igen.

Mere kan jeg nok ikke gøre lige nu.
Nu krydser jeg bare fingre for at jeg får beløbet igen for det er ret stort......
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Den slags menesker burde spærres inde et sted hvor maden er elendig og taget utæt !
Hørt.....

Jeg har så fået af vide at hvis vi skal handle på nettet, burde vi istedet bruge Mastercard for det kan man ikke overtrække overhoved.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det er ironisk ment, så har du næsten ret, for man skal købe ret meget før man overtrækker kortet.

Mit Mastercard har en beløbsgrænse på 150.000.-, så det er ret meget jeg, eller en svindler, kan nå at købe inden det er 'overtrukket'.
Skrevet af efry på 18 aug 2013 19:06
Hvis det er ironisk ment, så har du næsten ret, for man skal købe ret meget før man overtrækker kortet.

Mit Mastercard har en beløbsgrænse på 150.000.-, så det er ret meget jeg, eller en svindler, kan nå at købe inden det er 'overtrukket'.

Ja, hvis en svindler har fået fat i kortnummer, de 3 sikkerhedscifre, navnet på kortet samt udløbsdataene kan det misbruges op til de 150.000,-

Man bør derfor altid benytte hjemmesider, der har et sikkerhedsgodkendt institut til at håndtere betalingen ( f.eks. Pay-pal ) - butikken kender så ikke engang selv kortdataene.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Okey...jeg havde virkelig bare fået af vide at man IKKE kan overtrække Mastercard.
Men det vil jeg da lige høre banken om.

Tak for svar
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis