Så myldrer folk over på 3% 30 årige lån.

Har før lagt et indlæg om dette. Der må være nogen her der kan give mig forklaring på hvorfor, de vælger de lange løbetider. Har man checket hvor meget ekstra det vil koste om måneden hvis man tog 3% - 20 årig. Det er da også penge i, at afbryde sit forhold til sit kreditselskab efter 20 år eller 10 hvis man har lille restgæld, tænk på alle de renters rente og ikke mindst deres fantastiske evne til at kræve en masse ekstra kroner ind i bidrag. Er det dovenskab, er det dårlig rådgivning fra bank, kreditinstitut eller hvad har afgjort netop dit valg ?. 

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit valg ?

Jeg har et 20-års 3 % i mit sommerhus. Valget blev afgjort på den bedre kurs og mindre bidrag - så det var ikke meget dyrere end 30 år.. Og så er det jo lækkert at se at restgælden rasler hurtigt ned . Mere end halvdelen af terminsydelserne er afdrag.

Har brugt aktiv gældspleje flittigt - det var en forhøjelse samt omlægning fra 4 % fast.
Banken var ikke inde over mit valg - kun til det rent administrative.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej netop, men jeg fisker nu også mere efter dem der valgte 30 årig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg tror de 30 årige lån er den bedste forretning, for banker og kreditforeninger, så derfor nævner de ikke de 20 årige lån.
Da jeg skulle have nyt lån, aftalte jeg at det skulle være et 20 årig, men der kom papirer på et 30 års, så måtte de jo på den igen.
Men det gav et godt overblik over de to låntyper, de første 10 år af 30 års lånet er næsten udelukkende renter, og næsten intet afdrag.

Gav de dig frivilligt lånetilbud på 20 årig, nej vel.Du sagde det selv. for 12 år siden her i roskilde i RD, sagde sagsbehandleren at de måtte ikke af egen fri vilje foreslå eller nævne de korte lån. Hun sagde der var langt imellem dem der havde sat sig ind i lånetyperne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Nu må I da snart have lært det!!
Det allersidste sted I må søge økonomiske råd, er da ved banker og realkreditinstitutter. De er kun ude på at mele egen kage, og kun det!
Husk det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men i øvrigt har jeg, som folkepensionist og boende i en rådden banan i Udkantsdanmark, og som undertiden belaster sundhedsvæsenet, valgt et F3 uden afdrag i 10 år på 500.000 kr. som første og eneste prioritet, ud fra den kyniske betragtning, at vores ejendom er usælgelig pga beliggenhed i en arbejdsløshedsø styret af rødgardister, der jager alt erhvervsliv ad Helvede til.
Det var vores plan at sælge ejendommen ca. nu og købe noget meget mindre, men det gider jeg end ikke forsøge og inkassere de nederlag, det giver.
På den måde kan jeg "æde" lidt af mine mursten og så lade lortet gå på tvang, den dag rødgardisterne og især de radigale stampister piner os ud med stærkt stigende ejendomsskatter, som folkepensionen ikke rækker til. Derfor er der ingen grund til for os, at betale afdrag.
Den tid der går godt, kommer vel ikke skidt tilbage?
Lånet er så brugt til et solcelleanlæg og i aktier, der falder bravt, og altså ikke til tåbeligt almindeligt forbrug!

Der kan som beskrevet være mange overvejelser for, hvilke lån man vælger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er jo netop derfor jeg een gang, hver gang der er en konverteringsbølge stiller samme spørgsmål. Men det er jo netop ikke sådan at pressen ikke informere om emnet, jeg har både set det på tv og i aviser at uafhængige har udtalt sig om den store alternative løsning.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
30 års lån kan sagtens give mening. Det har jeg, fordi jeg netop nu har brug for fleste mulig penge (små børn). Det vil ikke give mening for mig at sidde stramt i det, for at opnå en bedre økonomi om 20 år. Du kan jo også argumentere for at et 10 års lån er bedre end et 20 års lån. Man skal også lige have inflationen med i regnestykket. Om 20 år når jeg stadigvæk betaler af på min gæld, så er værdien af afdraget mindre.
Nu er det lidt siden jeg lagde om til 3% 30 år, (fra et 5% 30år) på det tidspunkt var kursen bedre på det 30 års lån, i forhold til 20 års lånet.
Selvfølgelig også med tanke på ydelsen, 2 små børn og forsat forbedringer på huset, som jeg fortrækker at kunne lave når pengene er til det.

En anden ting man skal huske når man sammenligner, er at de fleste 20 års lån er inkonverter bare, så det begrænser en evt kurs gevinst ved rente svingerne.

Den med kursen fangede jeg så lige ikke, har ikke lagt mærke til at 20 års kursen har været dårligere end 30 på et tidspunkt. Ja stigmand er også der med de 2 små børn, men jeg havde kun 300 kr i forskel, og små børn bliver også større, og så går jeg nok og keder mig. Så passer deres alder lige til noget halvforfadent lds forældrekøb og så sidder man igen med et løn. Min restgæld var så lille så jeg lagde om fra 20 til 10 år sidst det gav dengang en lav rente der slet ikke var mulig på 20 og 30 år. Nemlig de 3 som nu er populært.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis