Fornuftig ledhejseport til garagen

Hej forum

Jeg er ved at renovere vores garage lidt, og i den forbindelse ville jeg gerne skifte den gamle træ vippe port ud, med en isoleret alu ledhejse port med automatik.
Der er ingen tvivl om at en port fra lindab eller nassau eller lig. Ville være rigtig godt. Men jeg synes ikke at pengene er til det.
I min søgen rundt på nettet, er jeg faldet over firmaet dørbørsen, som ligger i horsens med fysisk butik. Og nærmere bestemt deres "komplet" tilbud : http://dbonline.dk/porte/ledhejseport-m-automatik/billige-garageporte-tilbud
Prisen på de 5700kr komplet lyder fornuftigt.
Mit spørgsmål er nu om der er nogen der kender til produktet / og eller firmaet ? Eller kan anbefale en port i nogen lunde samme prisklasse ?? Styrringen skal helst kunne kobles på et ledningsført tryk, således at jeg kan få porten ind over min IHC i huset.

Endelig, hvor vigtigt er det at målene passer 100% ? Mit port hul har 1cm til forskel i både højde/ bredde i forhold til dem man kan vælge i mellem.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke den cm betyder det store men ring til dem og hør .

Er selv lidt på jagt og den pris er bare i orden
Har lige fået svar tilbage fra ham, at det intet gør med den cm, så det er fint fint

Kvaliteten ved jeg så ikke noget om, der er 10 års garanti på porten, men sådan nogen ting skal man vist tage med et gran salt.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Har selv været turen igennem, jeg fandt (hvad jeg troede var et slag tilbud) omkring 5000 kr incl automatik, det var en auktion på Lauritz, da jeg forsøgte monteringen, var min oplevelse at det var 100% kina skrammel, ikke at jeg skal udtale mig om den port du nævner, det endte med at jeg tog det hele ned igen, og leverede en halv defekt port retur, da det slet ikke fungerede.

Nu er det jo et dansk firma som står bag, så det burde være nogenlunde fornuftigt kvalitet.

Jeg endte med at købe en brugt port (Crawford) som jeg kunne få til at passe, og har efterfølgende købt en liftmaster automatik (som fungere perfekt)

Det burde ikke være et problem med lidt ekstra cm, der vil altid være lidt tilpasning.

Så ved jeg da at liftmaster systemet er okay. Kan der tilkobles et ledningsført tryk. Med en knap til hhv. Op og en til ned ? Altså sådan at det ikke bare er én knap med toggle funktion.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hej.
Har en LiftMaster, der nok er 7 -8 år gammel. Den fungerer bare
Den har manuel betjening, fjernbetjening og udvendig lås/betjening med nøgle.
Det eneste jeg savner er en dør i porten, da jeg går en del ud og ind der og det ku være rart at slippe for at åbne porten. Grundet svaler og sne f.eks

mvh

 varmetossen

Annonce
Hej Klaus
Tak for tilbagemelding :-)

Så ved jeg da at selve portautomatikken er i fornuftig kvalitet.

Så er det bare spørgsmålet om selve porten. Har fundet ud af, at den er af mærket Wayne Dalton, hvis det siger nogen noget ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Wayne Dalton er en amerikansk produceret port så jeg tror ikke du behøver at være bekymret for kvaliteten.

Jeg har selv købt reservedele til min Liftmaster portåbner hos www.dbonline.dk og de virker kompetente og flinke
Ja tænkte jeg nok

Jeg må op og kigge ved dem :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Jeg har et par jydeporte som jeg købte fra et restlager, og dem er jeg godt tilfreds med. I min nylige jagt på nogen troldtektplader fandt jeg den her side, og de har også porte.
http://byggekrejleren.dk/index.php
Jeg kender ikke firmaet eller kvaliteten af portene, men måske andre gør?

jeg har sat 2 porte op, og som du selv nævner er Lindab virkelig godt, endvidere har jeg købt en port hos DmDoors.dk, den fungere sådan set fint nok, jeg syntes bare at deres opsætnings vejledning ikke var verdens bedste.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis