Siemens opvasker laver hvidt slør

Hej,

Jeg har en Siemens Eurostar opvasker fra 2001 som i noget tid ved måske hver 4. vask at lave et hvidt slør på alt servicet. Det er mest synligt på bestik og glas, men man kan med lidt god vilje også se det på tallerkener. Det kan nemt tørres af med en finger eller et viskestykke.

Jeg har selvfølgelig renset bundsi og møllen i pumpen. Tjekket for salt og afspændingmiddel. Har også haft alle møllerne taget af inde i maskinen inkl. selve armen der sidder i bagenden som går op til den øverste mølle. Alt er renset. Har haft begge sider taget af og renset indspulingshullet i højre side samt haft ALT afmonteret i venstre side. Det vil sige hele det "flade kammer", ventiler og slanger.

Det er som om at en 75 graders vask ikke har problemet, men den alm. 55 graders vask er varm - det hele er varmt og damper når den er færdig.

Jeg er i tvivl om hvad årsagen kan være. Tænker det enten kan være at maskinen er for fyldt (det skal siges at jeg IKKE skylder noget af inden - tager kun madrester af) eller om det måske er en ventil der er defekt. Men kan det være spulevandet der ikke kommer kraftigt nok ind - måske en spulepumpe nede i bunden som jeg ikke har været inde ved, som ikke kører optimalt? Den pumpe man umiddelbart kan komme til under sierne går jeg ud fra er afløbspumpen.

Er der nogen der har et godt bud?

Mvh.
Brian
Hej, Jeg har en Siemens Eurostar opvasker fra... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen,

Bare lige for at komme med en update. Jeg har justeret saltmængden til indstilling 6 (ud af 7). Den stod før på 4 som er det der modsvarer værdierne fra vores vandværk. Men nu har den kørt upåklageligt i 10 dage, så det må være det der var galt. Jeg vil så prøve at køre den ned på indstilling 5 for at se om det måske er der det naturlige leje ligger.

Tak for hjælpen alle sammen, men især til Neubert.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis