Contessa 25

Har lige købt en fra 1976. 
Er der nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med andre med samme bådtype?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På Udkik.dk, under Ejerkontakt er der i hvert fald en.
Der er endda opgivet et telefonnummer, så de burde være lette at finde.

http://www.udkik.dk/app/ownerlist.jsp?locale=da_DK&l=C

VH. Ole Axelsen
Jeg ved det er længe siden du skrev ang. Contessa 25, men jeg har for kort tid siden købt en Contessa 25. (Samme model som Cille), jeg søger noget kontakt for at høre omkring dine erfaringer.

VH. Per Forum Petersen
Hej Per
Har ikke fået så mange erfaringer endnu - har ikke haft hende i vandet. Har dog fået at vide at jeg burde skifte pakningen ved skrueakslen (hedder det det)? Den er af pakkegarn og skal have fedt med jævne mellemrum. Kan skiftes ud med en smartere model af plast som man kan skrue på. Koster ca. 1000kr.
Jeg skal snart i gang under dæk. Rengøring og ny maling vil gøre underværker.

Hvordan ser din ud?
Mvh. Jesper
Hej Jesper

Jeg har en del erfaring med Contessa 25, da jeg har sejlet på en Contessa 25 "Karin" i henad 15 år, men det er mange år siden.
 Her for 1 mdr. siden købte jeg så en "meget" brugt Contessa 25 " Mirabelle" som lige nu pt. ligger på en brugt bilkirkegård i vendsyssel. Den lå der og var lige på kanten til at afgå ved døden. Helt tom indeni og godt slidt udenpå. Min erfaring for skibs reparationer er begrænsede, men jeg elsker netop denne skibstype. Der blev kun lavet et meget begrænset antal Contessa 25 og til min kendskab er der kun ca. 8 i danmark.
Jeg vedlagt link og liste over dem jeg kender til sidst.
Da vi to formodenligt er de eneste ejere i danmark der pt. er igang med at sætte denne bådtype i stand lige nu er jeg MEGET interesseret i at få oprettet kontakt til dig, så vi kan dele erfaringer m.m. omkring istandsættelse m.m. Her er min private mail : [email protected], Min mobil er 42804008 send mig lige private mail så vi kan få oprettet en ordenlig kontakt.
Jeg har for få dage skrevet rundt til de forskellige ejere for at opbygge et netværk omkring disse både.
Contessa 25 er en fantastik unik bådtyper, der er helt utrolig at sejle med, Jeg har vundet Sjælland rundt i denne bådtype 2 gange. Sejler fantastisk og kan slå selv meget store både i let vind. Den er totalt overrigget og er meget hård på rorpinden, men sejler som en drøm. den kan også omrigges til langtur, det kan 1/4 tons både normalt ikke, men denne kan.
Mirabelle er godt slidt og tom indeni, men der kom en masse tilbehør med , lidt af den orginale apteringen samt 9 orginale contessa 25 sejl, mast, bum, 2 spiderstager m.m. Om 2 uger kører jeg den til Lynetten havn i købvenhavn , hvor den skal bo indtil den er fin igen. Fortæl mig om din båd, har du erfaring med denne bådtype ?, hvor købte du den ? hvad gav du for den ? osv. osv.
Da jeg har en del orginale ting til denne bådtype liggende , måske kan du bruge noget. Det kan være meget svært at skaffe orginale ting til denne bådtype.
Jeg er igang med at sætte mig ind i hvordan jeg kan opgradere båden og bliver klogere hver dag.
Her er listen over de andre Contessaer 25 i danmark.
Der er måske flere og en del af dem er sikkert døde , jeg har liste fra dengang man skulle lave målerbrev  (kapsejlads)til denne type båd. det er jo en kapsejlads båd og alle dem der købte den i sin tid fik målerbrev.
1) navn "Jet" farve lyseblå bånd. registreret i sejlklubben Møn (´for nylig set sat til salg i sønderjylland) siden forsvundet, en lignende båd er dukket op i Tyskland. Denne båd er din søster båd , med samme farver, m.m. (måske er det din , hed din Jet før ?)
2) navn "Comtessen" ORD nr. 16   (ukendt skæbne), Hvidovre Sejlklub.
3) navn "Karin"  ORD nr. 586 farve, orange striber, vedbæk sejlklub, den båd jeg seljede på. (ukendt skæbne)
4) navn "Catrim" ORD nr. 675, (ejere Var / er et ungt par på Frederiksberg, Jonas og Stine), jeg har skrevet til dem gennem denne link

http://baadblog.wordpress.com/
Det er mange år siden de ville prøve at redde den (se link og læs), (skæbne ukendt).
5) Navn "Mirabelle ORD nr. 676, Min båd Ejer : Per Forum Petersen, orange striber, kommer til at ligge i Lynetten i København.
6) navn "Ævl og kævl" ORD nr. 685 (skæbne ukendt).
7) navn "Venus" ORD nr. 855 røde striber, Ejer : Davur Petersen (tror jeg), jeg har skrevet på hans facebook i dag for at få kontakt, jeg fandt ham på sejlnet.dk, se denne link hvor han skriver om hans nye bådkøb i 2012 :
http://www.sejlnet.dk/sejler/davur-petersen.
8) Navn "Cille" ejer : Jesper (din båd) , jeg har aldrig set den før, og undrer mig hvor den kommer fra.

Lige til sidst så har jeg billeder af venus, Mirabelle og Jet.

se ellers denne liste over både i dk, hvor der er mange flere informationer :

http://websejler.dk/da/baade/286

Håber det ikke blev for langt og kedelig for dig, men du skal vide at det er en unik båd du har.

mvh per

 

 





Annonce
Hej med jer

Dejligt at se andre med samme bådtype som jeg. Jeg købte en Contessa 25 for snart tre år siden og har sejlet i den i to sæsoner. Det var lidt af et impulskøb jeg foretog mig, da jeg fik et godt tilbud og skulle handle hurtigt.

Den var ikke helt sejlklar, da jeg købte den. Det, som jeg har haft mest bøvl med og har erfaringer med, er motoren - en Vire 7 hk. Den har voldt mig rigtig mange problemer og givet mig mange søvnløse nætter. Jeg tror, jeg har skruet på hver eneste skrue og har ellers været omkring den hele vejen rundt. Det sidste jeg foretog mig var at skifte membran i carburatoren. Det var måske det, der var galt fra starten af.

Men nu kører den fint, og jeg glæder mig som et barn til at komme ud at sejle igen.. 

Vh Davur

Ps:

Per: Du må have skrevet til en anden. Jeg har ikke modtaget nogen besked på Facebook..
Hej,

Tråden her er gammel, men en kammerat og jeg har købt "Jet", og den ligger nu i Assens Marina. Den er ved at blive sat i stand stille og roligt, det trænger den til.
Er der nogen af jer, der har erfaring med at købe sprayhood, så hører jeg ekstra meget gerne fra jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også