Luft til vand Varmepumpe ??

Hej alle

Jeg skal langt om længe ha skiftet mit oliefyr ud, til en luft til vand varme pumpe,

Har fået tilbud og hørt godt om firmaet GIdex og deres pumper
Hvad er jeres erfaringer om Gidex og deres pumper Toshiba ?

Mvh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Vi fik sidste år installeret en luft-luft toshiba varmepumpe af Gidex. Selve varmepumpen virker rigtigt godt, som opvarmer hele huset via ventilation studse i loftet. Selv i vinters kunne den klare det over alt forventning.
Men, jeg må indrømme at installationen gik ikke smertefrit, jeg måtte gennemgå anlægget og holde dem op på at lave det rigtigt. Fandt alle mulige fejl, som de ikke brude havde lavet. Jeg kan kun sige at jeg var glad for at jeg ikke havde betalt noget før de var færdige.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Noget af det vigtigste, når der skal vælges varmepumpe er, at finde en rådgiver, der har forstand på sagerne. Både med hensyn til valg af isenkram og måden det installeres på.

At skifte oliefyret ud til en varmepumpe er ikke nogen simpel løsning. Den fortsættende del af varmeanlægget -radiatorer, gulvvarme etc- skal vurderes, så varmepumpen kommer til at arbejde bedst muligt, hvilket vil sige med den lavest mulige fremløbstemperatur osv. Hvor stor en pumpe skal du have, hvor stor en buffertank skal du bruge (og har du plads til den), skal pumpen være frekvensstyret eller on/off? Hvad med støj? Her er luft/vand pumperne sommetider problematiske i forhold til såvel beboerne i huset som i forhold til naboerne.
Har du overvejet jordvarme?

Da jeg selv skulle finde et jordvarmeanlæg til mit nye hus for et års tid siden fandt jeg hurtigt ud af, at der er mange lykkeriddere i varmepumpebranchen. Folk som kan snakke fanden et øre af, men som ikke har den faglige indsigt til at levere en professionel løsning. Jeg fandt en, der virkelig ved noget om tingene og han har leveret en superløsning.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis