Ang hæk klipper

http://dk.ryobitools.eu/Catalogue/Havemaskiner/Haekkeklippere/5133001847.htm

Kender i noget til sådan en fætter, jeg er på ud kig efter en ny hæk klipper til min bøge hæk.
Og vil helst have en el hæk klipper.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvad er prisen ?
Og hvad er der galt med en Bosch hækkeklipper, min har holdt nu i 5 år og køre upåklageligt.
Den her har jeg fundet til omkring 700kr ,der er ikke noget galt med bosch , synes den her var smart da man kan dreje håndtaget. Og jeg har max 900kr til en ny hæk klipper.
Har skam også kikket på den her . http://www.harald-nyborg.dk/p7663/haekkekl-bosch-ahs-6000-pro-t
For 100,00 kr. mere kan du få den batteri drevne fra Bosch den køre i ca. 45 minutter og lades op på mindre end en time. Den største fordel er så at du aldrig kommer til at klippe ledningen over for der er ingen, jeg har klippet min ledning 3 gange i den tid jeg har haft den. Den batteri drevne er også meget lettere, det er hårdt for arme og hænder at klippe hæk med en større model. Og hvad gør det at du er tvunget til at holde Øl pause hvert 45 minut.
Hej Mikael...
Personligt er jeg ikke specielt begejstret for ryobi. Men må indrømme den du linker til virker meget fornuftig, men personligt hælder jeg nok mere til bosch modellen du også linker til da du der har 34 mm istedet for de 27 hvilket jeg ser som en klar fordel, især hvis det er en bøgehæk. Og boschen har en smule flere kræfter. Tror jeg du ville blive mest glad for i længden. Personligt ville jeg vælge en benzindreven, men kommer jo også an på hækkens størrelse og støj ift naboer, og self pris da den jo er en del dyrere..
Medmindre du har en kirkegårdshæk der ikke er meget større en 20 cm høj og et par meter lang ville jeg aldrig vælge den batteri drevne.
De er stadig ikke kraftige nok, og da slet ikke inden for det prisleje du leder efter, Så det ender du med og blive virkelig træt af, Ang vægt er en batteri dreven på ingen måder lettere, tvært imod. På en el dreven maskine har du en el motor, et svær og så en ledning, thats it. Hvor du på en batteri dreven har en el motor, et svær, og et batteri. Og medmindre det er et eller andet 10,8 volt 1,3 ah batteri så vejer det en del hvis du skal stå med det i flere timer.

Ang ledningen og det at den bliver klippet over så har jeg selv haft den oplevelse, lige indtil man får rutinen og får ledningen trukket på en sådan måde at den altid er bag en og aldrig kommer i nærheden af sværdet.
Hvis du har lyst til den Rubi, så synes jeg du skal købe den.
De grønne Bosch, er jo heller ikke det bedste der findes.
Jeg har en Bosch 18 volt, den vejer kun 2.2 kg, så de behøves ikke at veje mere end en 230 volt.
Jeg bruger den bare til at studse lidt med, den kan køre 45 min på en opladning.
Den koster omkring 900 kr.
http://
www.bosch-garden.com/dk/da/havemaskiner/haveredskaber/ahs-48-li-3165140465168-199944.jsp#tab_1


Jeg har rigtig meget hæk så den her er min favorit, den købte jeg sidste år.
Det er en Hitatchi, den køre helt suverænt. (bedre end Husqvarna og Echo, som jeg også har prøvet)

Annonce
Jeg mener jeg det var texas der opfandt denne model med det drejelige håndtag..

Bilka og Texas.dk har en ligendende model på battteri til 500 kr..

Det må være mindst lige så godt som Ryobi :-)



Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvad koster sådan et motoriseret maskemekanisk monstum Jens.
Er nu faldet over den her. http://www.frishop.dk/pi/Bosch-hækkeklipper-Power-AHS-50-26-600-watt-500-mm-svær-med-26-mm-klippe-b_6694_.aspx

Er godt nok lidt dyre. Men prøvet den nede i bauhaus og den vejer kun omkring 3,5 kg og lægger rigtigt godt i hånden. Den ryobi var lidt træls når man havde drejet håndtaget og skulle have knappen nede.
Batteri skal det ikke være der jeg har nogen meter hæk, men er en der er 50 cm skær nok?? Min bøgehæk er omkring 2,5 meter høj og 1 meter bred ??
Jeg har lige prøvet den 18v bosch som du linker til i 2. link. Den ville jeg ikke vælge til en bøgehæk. Den virker mig noget spinkel, og slap i det. Men den skal da nok kunne opfylde kravene til de fleste. Men en bøgehæk har ofte lidt tykkere grene end en liguster synes jeg, så tror man får problemer hvis man skal klippe de lidt tykkere grene over. Men det gør man jo sjældent når man bare studser.

Jeg vil gerne selv have en bosch hække klipper, men jeg vælger deres AHS 54 uden batteri og lader også vil jeg købe ders plæneklipper rotak 43. De bruger begge de samme 36v batterier.Også har man også 2 batterier med en bedre levetid end det der følger med hvis man køber hækkeklipperen med batteri. http://www.pricerunner.dk/sp/bosch-ahs-54-20-li.html
Skrevet af Håndværkeren på 11 aug 2013 20:02
Hvad koster sådan et motoriseret maskemekanisk monstum Jens.


3495 med moms
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis