Underlig gulvvarme i gammelt hus

Hej Forum

Kæresten og jeg har sidste år købt et gammelt hus som er blevet opdateret med ekstra isolering, energi vinduer og gulvvarme. Men i vinters konstaterede vi at gulvvarmen ikke virkede ret godt. Og selve opbygningen af gulvvarmeanlægget virker også meget underligt lavet med henblik på hvordan dette normalt gøres. Her forklaret efter bedste evne:

Der er to kredse. Den ene virker fint. Den anden gør ikke. Den er lavet alt for lang. Faktisk næsten dobbelt så lang som man anbefaler. 
Den går fra fyrrummet ned igennem en lille del af betongulvet i gangen (den anden streng som virker fint, dækker resten af gangen), op af gulvet igen hvor den så løber bag nogle skabe i ét rum, videre bag køkkenskabene hvor den så går ned i køkkengulvet. Her løber den gennem hele køkkengulvet og kommer op igen samme sted som den gik ned. Herfra går den så igen ned i gulvet hvor den løber igennem strengen til spisestuen og igen op samme sted. Herfra løber den tilbage bag skabene, under det lille stykke betongulv i gangen og tilbage til fyrrummet og shunten.

Hvad kan jeg gøre? Sætte en shuntløsning mere på der hvor kredsene går ned til køkken og stue? Flytte shunten fra fyrrummet ud til der og sætte kredsen på gangen på med returventil? Bare sætte en pumpe på midt på stregen for ekstra flow? Eller er det en lost cause hvor det hele skal laves om på den RIGTIGE måde?

Håber det er til at forstå og at nogen har en idé Ellers må jeg prøve med mine sparsomme tegneevner
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad en vvs mand komme og gennemgå anlægget før du forsøger dig med noget, tror ikke det hjælper at flytte rundt på chunt eller extra pumper.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis