Spærregrunder og maling i en.

Vi vil sælge vores hus men i den ene lejlighed er der blevet røget massivt dvs vægge, lofter, karme alt er nikotingult.
For at have en chance for at sælge vil jeg til at male.
Jeg har tidligere brugt Flüggers spærregrunder med god succes.
Men nu har jeg på nettet set dette:
Maling & spærregrunder 2-in-1, Yunik (49871110)

Det er væsentligt billigere, og vil jo også være meget hurtigere. Men er der nogen der har erfaring med dette?
Jeg tror bestemt nye ejere alligevel vil begynde at brække være ned eller i det mindste tapesere. Så det er udelukkende for at få det solgt..

Og er der nogen der har erfaring med at male med sprøjte?

Stinsen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altså ikke nok bare at pladre noget grunder og maling oven på nikotin fyldte vægge og lofter, der skal renses først inden der komme noget nyt på. Er du ikke indstillet på at lave et større arbejde på lejligheden, må du også forvente at prisen vil blive der efter.
Jeg havde heller ikke tænkt mig bare at pladre noget på!
Jeg er gået i gang med at vaske (selvfølgelig ikke så det sejler) ned, med det special middel flügger anbefalede! Lofter, lister og karme skal desuden slibes let.
Mit spørgsmål var om der var nogen der har erfaring med at bruge et produkt der både har spærregrunder og maling i en?
Rent fagligt, lyder det ikke sandsynligt, at et spærregrunderprodukt, skulle kunne have de samme overfladeegenskaber, som almindelig maling har. Hvilket også er årsagen til, at de fleste producenter laver to forskellige produkter.

Spærregrunder skal jo spærre og forsegle, men behøver ikke at danne en ensartet eller vaskbar flade, der er let at male stribefrit med.

Jeg ville være betænkelig ved det. Men prøv at spørge hos Flügger, hvad de mener, det er også dem der producerer Yunik.
Hej Stinsen,
 
For at lette arbejdsgangen ville jeg anbefale dig at bruge en Isolermaling. Dette er en maling som både er Spærregrunder og Slutmaling i et og samme produkt. Jeg har gode erfaringer med Beck & Jørgensen's Isolata og Sigma's IsoTop.

Jeg tør ikke at sige om Yunik-produktet har de samme egenskaber som overstående, men jeg ved at der i dag er flere af denne typer produkter - Så det kunne sagtens tænkes at Yunik 2-in-1 kan bruges. Der er jo ikke andet for end at du må høre hvad forhandleren siger til det.

Jeg håber at dette indlæg kan hjælpe dig videre med dit projekt.
Tak for hjælpen MR. Dyrup & CharlotteFrich..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også