GPS

Hej Jeg skrev før ferien om GPS http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/178832 Nu har vi så haft 2 1/2 fantastiske uger i den svenske skærgård hvor vi primært har anvendt I-Sailor på IPAD og vi har været meget imponeret over hvor godt det har fungeret. En del af turen havde vi dækning på vores Garmin samtidig hvor vi kunne sammenligne og det eneste problem vi har konstateret er at den ikke altid helt kan finde ud af hvilken retning båden har! det er jeg nu i dialog med isailor om, men positionen og kortets detaljering er helt i top. Faktisk kan jeg meget godt lide at den ikke har flere oplysninger end man har brug for. ingen underlige fotoikoner osv! Så hvis man har en IPAD med "rigtig" GPS indbygget ( dvs. den skal hedde wifi 3s eller?) så kan man få en fantastisk navigator der dækker hele DK Nord Tyskland Vest Sverige og Syd Norge for 163- DKK!
Oven i får man bla IPAD skærmens kvalitet der er langt bedre end "normale" fritids navigatorer.

Dyrman
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedlagt billeder "håber jeg!"

Dyrman
Tak for de gode oplysninger -

-- jeg er ikke begyndt at tænke i det med gps navigation - jeg er gammeldaws - og bruger papirkort og blyant, pejlekompas mv - men den dag, hvor jeg skal igang, så vender jeg tilbage til dit indlæg.
Det lyder meget interessant.

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Lyder da rigtig fedt...
Ikke bare at det virker.. men er jo ret let at installere.....

Hvilken Ipad er det helt nøjagtigt du har anvendt?

Hvordan virker den udenfor i solskin.. er det OK, eller skal den helst i skygge.. fx inde under spray hood osv.

Det eneste problem bliver jo nok at holde ungerne væk fra navigations instrumentet.. de ser helt klart andre muligheder i anvendelsen....

MVH Njord

MVH Njord
Hej
Vores er en IPAD 2 3g jeg ved ikke helt hvad de hedder idag! men det er de dyreste modeller der har "rigtig" GPS de billigere er afhængige af netforbindelse. Èn ting vi har lært er at IPAD har en "nu har jeg det for varmt" funktion den lukker simpelt hen ned hvis man glemmer den i solen og forsøger man at starte den står der at den er løbet varm, så skal den lige en tur i skyggen inden den kan startes igen! men ellers har du ret at den ses bedst i skygge!

Dyrman
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis