Køb af malepistol, hvor??

Hej med jer.

Jeg har beslutter mig for at det vist er tiden til at investere i en malepiston.. Jeg har et kombineret hovedgærde og radiator skjuler samt senge hylde der skal males.. Og her vil en malepistol klare sig rigtig godt..
Jeg har surfet lidt på nettet og fundet en enkel test. Den er lavet af "GDS" og den maskine der både får bedst point og titlen som bedste køb er fra Black og Decker.... den slår en Wagner sprøjte i point og er desuden langt billigere...

Først vil jeg gerne høre om der er nogle af jer der har erfaringer, gode som dårlige med sprøjten, eller tilsvarende sprøjter?

Black& Decker HPLV 400 QS hedder maskinen!

Og hvis eller den positive omtale holder.... hvor finder jeg den så til en rimelig pris...

Takker på forhånd for hjælpen :-)

MVH Njord

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med jer.

Kan det virkelig passe der ikke er nogen der har nogle konstruktive indspark.....

MVH Njord

MVH Njord
Desværre Njord har haft en sprøjte Wagner til el for mange år siden, det var bestemt ingen suses', den holdt bare nogle få timer.

Kender ikke den du viser, så skal/kan ikke komme med noget positivt at bidrage med desværre.

Måske en anden kan lad os håbe det for dig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har sådan en luftløs eldrevet sprøjte, og syntes det er noget værre lort. Næh må jeg så få min goe gamle tryk luftdrevne sprøjte.
Hej Igen.

Det er jo generelt dårlige oplevelser.. men få og med andre produkkter (måske endda langttilbage i tiden)!
Men det lyder som om i begge er mere til kompressoren og tryksprøjten her til...
Jeg har en kompressor, så der mangler "kun" en sprøjte for at få det til at virke.. men hvilken kan anbefales til trykluft brug?

Min bekymring den vej rundt er at det sviner temmelig meget med maling der hvirvles rundt i lokalet / området??

MVH Njord

MVH Njord
Det er et spørgsmål om indstilling hvor meget der sprøjtes ved siden af, der skal ikke højere tryk på sprøjten end den lige kan bære lakken eller malingen fra sprøjte til emne. Den luftmængde kan du indstille på selve kompressoren men også på sprøjten hvor du også kan indstille hvor meget lak / maling der skal ud ad gangen, og der skal der kun lidt ud hellere flere tynde lag end et tykt lag der ofte danner løbere. Mine sprøjter er såmænd købt hos Onkel Harald og de virker ganske godt, jeg har både den traditionelle og en med malerbeholderen øverst, den syntes jeg dog er bedst til små opgaver med lak.
En ret væsentlig ting er at du altid renser pistolen lige så snart du er færdig med arbejdet, der bruger jeg altid fortynder.
Annonce
Jeg er bestemt for den luft drevne sprøjte/male pistol, for +20 år siden.

Da lakerede jeg et u-tal af sider (rigtig mange gennem ca. 12 år) og anden udvendig til rensemaskiner til korn & frø det var birke- x- finer 20, 12, 6 & 4 mm. + en hel del fyrretræ også der fik lak 2 gange. (blev til rigtig mange Kvm.) så mener jeg har erfaringen at kunne give af.

Ang. trykket:

Er jeg helt enig med Håndværkereren det er vigtigt for ikke at ødelægge sprøjten, har nok den samme som overstående den er ganske udmærket.

Ang. Bredden:

Af "viften" vil jeg kalde det stykke jeg dækker med maling/lak, kan nemt justeres i bredden med en stilleskrue på maler-sprøjten.

PS: Om du bruger tågesmøring er dine slanger nok for-urenet med olie så du må bruge nogle nye, til dit malerarbejde. (for maling/lak & olie selv ganske lidt ønsker ingen blandet) det kan jeg godt garantere dig. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Et vandudskilnings filter er et must i den forbindelse.
Jeg har malet noget der ligner 800 meter træbeklædning på alle 4 sider (2 gange) med sådan en her:
http://www.linolie123.dk/shop/wagner-project-115-7138p.html

Den var jeg meget tilfreds med, men til dit "lille" projekt er noget mindre nok tilstrækkeligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også