Øko-lavamat 73630 update

Hej
Min vaskemaskine strejker! Alt ser normalt ud mht indikatorlamper etc minuttallet passer men intet sker når jeg trykker startknappen. Minuturet kører nedad, men intet sker??? Er der nogen der har erfaringer med det?? Og hvordan får jag det ordnet?
Gode råd modtages med tak!!!
M
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
muligvis er det varmelegemet der er defekt ellers er det styringen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej igen
Tak Tak for svarene, hvordan tjekker jeg om det er varme legmet eller styringen? Ja tænker jo også at jeg må ha fat i en montør. (Det koster 600,- og maskinen er ca 5 år gammel.......er det dumt hvis der noget slemt galt med den, kunne vel købe en brugt for de penge)
M
Skrevet af Messer på 05 aug 2013 21:51
Hej igen
Tak Tak for svarene, hvordan tjekker jeg om det er varme legmet eller styringen? Ja tænker jo også at jeg må ha fat i en montør. (Det koster 600,- og maskinen er ca 5 år gammel.......er det dumt hvis der noget slemt galt med den, kunne vel købe en brugt for de penge)
M

Det er muligt at du kan købe en brugt for 600,00 kr. men så kan du også være sikker på at den skal repareres inden ret lang tid, og hvad har du så ?
Få nu den montør / teknikker ud og tjekke den maskine.
håndværker nu er der tale om en 5 år gl maskine ikke en der er 20 år gl der sidder ikke noget mekanisk urværk i sådan en maskine som hans der er det hele hele elektrisk.
Hvis varmelegemet er afbrudt opnår maskinen ikke den temp der er fastsat i programmet derfor kan den godt blive stående på x antal min
du kan tjekke varmelegemet med et ohm meter ved at måle på varmelegemet.det skal ligge på omkring 30 ohm
Det kan osse være dine kul i motoren der er slidt op.dem tjekker du ved at pille motoren ud så sidder de på enden af motoren og kan ret nemt pilles ud.de skal være ca 3-4 cm lange når de er nye og bliver naturligvis kortere som de slides ned til.hvis de er kortere end 1 cm skal de skiftes.
desværre har jeg set flere maskiner der gør det som beskriver og der plejer det desværre at være styreprintet der er defekt men tjek nu lige det andet først

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak igen, har kontaktet en montør der har flere ideer: varmelegme, lågelåsen. Han kommer en af dagene og kigger på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis