Tilkobling via vandhane, tryksikker?

Jeg har købt en bordvaskemaskene.
Tilkoblingen gik nemt, men læser så at jeg kun må tilkoble en tryksikker vandhane, er der bogen måde jeg kan tjekke op på om hanen er tryksikker? Ved kun at det er af mærket osra, omgå være med Blandingsbatteroi indbygget?
Jeg har købt en bordvaskemaskene. Tilkoblingen... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du høre garanteret hvis din tud skvatter af og vandet står i en stråle op på dit loft, det er rent mini niagara. Prøv nu tingene og se hvad der sker, hvo intet vover, intet vinder.
er der bogen måde jeg kan tjekke op på om hanen er tryksikker?

Hvis du tilslutter din opvaskemaskine til tuden på dit blandingsbatteri, har du ikke tilsluttet til en tryksikker hane. Grunden er at udløbstuden (hvis det er en drejetud) ikke er beregnet til at stå under tryk, som den vil gøre, når opvaskeren ikke tager vand ind. Det du risikerer er, at der løber vand ud når opvaskeren ikke tager vand ind og hanen står åben. Skræksenariet med at tuden falder af forekommer kun, hvis den ikke er defekt. Men du kan resikere , at der sprøjter vand ud, hvor svingtuden er sat sammen med resten af blandingsbatteriet.   

fase
Går ud fra at du mente skræksenariet med at tuden falder af kun sker hvis den er defekt?
Hvis der skulle begynde at sprøjte vand ud, så er det vel bare at slutte på hanen?

Nu har den kørt 2x2 timer uden noget, så nu satser jeg. Og ellers må der jo en ny tud på, såfremt der skulle ske noget.
Og mange tak for hjælpen til jer begge.
Det er ikke et spørgsmål OM det kan gå galt, men mere HVORNÅR det går galt og hele opgangen sejler :-)

Jeg ville helt klart få en VVS'er ud og få opsat en tryksikker vandhane under køkkenvasken! Hvad er et par tusinde kroner i forhold til et nyt gulv i lejligheden, samt nye lofter til underboen, smadret inventar, genhusning, m.v. For ikke at glemme en rolig nattesøvn til dig!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis