MD5A ingen diesel ud af højtrykspumpe!

Hej,
Min gamle MD5A vil ikke starte og jeg har fundet ud af, at der ikke kommer diesel ud af højtrykspumpen. Den er sikkert fyldt med dieselpest.

Er det noget et alm. menneske kan gå i gang med og hvor meget skal jeg skille ad?

Chr.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Nu skriver du ikke noget om resten af systemet, men den første betingelse for drift er at lavtryksfødesystemet er rent og i orden. Det er arbejde for alle.
Højtrykspumpen  er ikke lige at skille ad og samle igen. Dyserne kan pilles af og undersøges på et værksted, og så kan du samtidig se, om den giver diesel når den tørnes.
Er det med dieselpesten bare en tanke, eller et reelt problem?

mvh

varmetossen

Jeg har haft pillet først udgang og derefter indgangsrøret af. Når motoren drejer kommer der diesel ud af indgangsrøret.
Chr.
Hej.
Det ka du nok ikke slutte noget ud fra på den måde.Der er en pumpearm, der suger diesel frem, så det gør man til der er diesel til højtrykspumpen. Derefter skal den levere diesel til dysen, der forstøver den ind i cylinderen.
Du kan finde en manual ved at google motortypen.

mvh

varmetossen

Så har jeg tjekket igen. Den første pumpe virker. Det har jeg tjekket ved at pille indgangsrøret af højtrykspumpen og lade startmotoren køre; så kommer der diesel d af røret. Så sætter jeg indgangsrøret på højtrykspumpen og tager afgangsrøret af. Der kommer ikke diesel ud når startmotoren kører! Heraf slutter jeg at højtrykspumpen ikke virker.

Der var pest i tanken og filteret.

Chr.
Hej cwix
Jeg står her med en md11c og har akkurat samme problem. Så jeg vil lige høre om du fandt en løsning på problemet, eller er man nødt til at få en autoriseret til at lave pumpen?
Mvh
Mogens
Annonce
Prøv at slutte en dunk/flaske med diesel og et stykke slange direkte til pumpen og brug den manuelle fødepumpe.
Kommer der ikke dirsel til dyserne, skal pumpen en tur til et dieselværksted, f.x Bosch. Der er et i Århus

1691
Skrevet af 1691 på 31-01-2016 14:41
Prøv at slutte en dunk/flaske med diesel og et stykke slange direkte til pumpen og brug den manuelle fødepumpe.
Kommer der ikke dirsel til dyserne, skal pumpen en tur til et dieselværksted, f.x Bosch. Der er et i Århus

Det kan også skyldes at regulatoren sidder fast i stop stillingen Prøv og bevæg stangen manuelt. 

Faldt lige over dette skrift på Svendska: http://www.kb-kbh.dk/shipslib/motor...ies_se.pdf

Og link i ren tekst hvis ovenstående går i ged: www.kb-kbh.dk/shipslib/motorer/volvo/volvo_penta_md5a_for_dummies_se.pdf

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis