Montering af hegn på belægning

Hej LDS 

Jeg kunne godt tænke mig at montere noget FT systemhegn på min terasse.
Problemet er bare hvordan jeg får monteret stolperne på fliserne.
Da haven er skrå har jeg ikke mulighed for at montere stolperne i jorden da der i den ene ende er omkring 50 cm ned til jorden.

Jeg tænkte på om det var muligt at bore et hul i flisen ned gennem fundablokken og så fylde fliseklæb og så en stolpebære i eller om det ikke kan holde. Hegnet bliver 120 cm højt og 12 m langt. Det skal have 3 90 graders knæk undervejs der hjælper til med at støtte af, samt monteres i husmuren i den ene ende.

en anden mulighed ville selvfølgelig være at fjerne et par fliser 20 cm inde fra kanten og så lave et hul til stolpen, men det kommer til at tage en del plads og ser nok ikke så kønt ud.

Håber der er nogen der har et godt forslag så jeg kan komme igang mens vejret er til det 





nyt nyt nyt...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan godt bruge den ide med at bore huller og montere stolpebærer i fliselim, jeg tror på ideen især når der som du skriver er både knæk og befæstigelse i murværket. Du kunne eventuelt afslutte hegnet med et mindre stykke hegn vinkelret på hegnet i enden, det vil støtte endnu bedre.
Det mest effektive ville være klæbeankre, eks. Hilti.

Men fliselim kan måske også bruges, det er i hvert fald bedre end cement.
Eller måske noget injektionsmasse til beton: http://www.carl-ras.dk/e-shop/befaestigelse/fastgoerelse/klaebeankre/klaebemasse/klaebemasseesi/?loop:count=4&loop:no=1
Bland fliseklæben op så den bliver let at hælde ned i hulleren, fyld hullet 3/4 op og sæt stolpejernet i, husk at bruge en rette snor så du er sikker på at de står på linie.
Annonce
Fandt noget injektions masse fra expandet der skulle være lige til formålet og er færdig hærdet på en halv time. Tak for svarene. Nu vil jeg igang :-)

nyt nyt nyt...
Jenshøj - lige præcis. Havde ikke lige set dit indlæg

nyt nyt nyt...
Skal lige love for det lim er noget der virker. Efter 1 min er det ikke til at rokke med og monterede stolper efter 10 min

nyt nyt nyt...
Når det er varmt er det meget svært at styre injektionslimen, hærder alt for hurtigt.
Hvis du ikke vil bruge er blandespide til hvert hul kan du lægge patronen i køleskab natten over og lime tidligt om morgenen før betonen bliver varm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis