Nyt vandlegetøj-kajak oppustelig

Hej  - jeg MÅ lige fortælle om vores sidste nye "vandlegetøj"

Købte en oppustelig kajak - Airis Sport, til sommerferien, fordi vi skulle bade, snorkel og være ved vandet - og den skal kunne bruges sammen med vores båd. Fandt en brugt, i meget god stand - og ikke helt billig.

Den er bare super sjov at sejle med.Det er også til at styre i bølger og vind som i dag.
Teknisk set, er kajakken af en meget høj kvalitet og pumpes meget hårdt op - 6,5 psi, så den er meget stiv. Det var et tilfælde at det blev sådan een, jeg købte - men det fortryder jeg ikke. Den er bare rigtig god.



Tog i dag en alene-tur Svelmø rundt - ca 3 sm på et par timer - sikke en oplevelse. Jeg forstår godt dem med havkajaker - de får bestemt nogen naturoplevelser.

Billedet er fra mellemstop på spidsen af Svelmø.

Fremover regner jeg med at den kommer med i båden, når vi skal et sted hen, hvor vi kan gå på opdagelse i små lavvandede områder - Sådan en kajak-ting fylder en stor rygsæk, men vejer kun 9 kg - så det er overkommeligt at slæbe den med.

Ja det var bare lidt om vores sidste nye legetøj - måske kan det give andre en god idé.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en af grundene til at jeg har en lille jolle med mig altid, jeg er dog så tilpas doven så jeg har en lille 2 hk udenbords moter monteret på den. Og "trisser" man stille afsted kan det være en super oplevelse. Du kunne montere en tagbøjle og en tilsvarende bøjle på agter enden af båden, som du kunne have en rigtig kajak / kano liggende i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis