varme batterier

Hej Alle
Jeg har et problem,med min splinternye Volvo Penta motor.
D1-20 ,generatoren lader med 115A,og batterierne bliver meget varme.Jeg blev anbefalet at skifte til nye batterier,og har nu et Varta (start/stop plus)på 80 Ah + et gel start batteri.
Det varmer stadig for meget synes jeg.Er der nogle der har erfaringer med det,hører jeg meget gerne fra jer.
Mvh Tommy
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du skal starte med at måle din ladespænding direkte på batterierne - den må under ingen omstændigheder komme over 14,0 volt målt direkte på batteriets poler !!!
når du har gjort dette så vend tilbage med resultatet, så skal jeg forsøge at hjælpe dig viddere !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu har jeg sat hele havnen i bevægelse,og fundet ud af at det er generatoren der ikke slår fra,så da motoren bare er 1 uge gammel,må jeg have fat på mekanikeren der installerede den.Så der bliver ingen ferie før det bliver fixet.
Mvh.Tommy
Skrevet af ymmot på 03 aug 2013 16:20
OK,jeg starter motoren med 600 omdrejninger,og der er 15.56volt??????og det stiger.
Hej igen

Det er alt for høj spænding - det vil ødelægge dine batterier - sørg for at det bliver rettet mens der er garanti på det  - undgå at starte motoren før det er rettet - batterierne har IKKE godt af den høje ladespænding  - håber at du får det rettet så du kan sejle på ferie alligevel !

Hilsner Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har altid haft den opfattelse at ladestrømmen er max 14,7 volt.
Det er så fra en Ctek lader.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak allesammen for jeres hurtige svar,det er rart med hjælp , når det brænder på. Elektrikkeren her på Sisilien hvor jeg er nu,
er meget hjælpsomme. Men køb aldrig en motor i Italien.

Mvh.Tommy

,




Skrevet af grandoldman på 04 aug 2013 10:38
Jeg har altid haft den opfattelse at ladestrømmen er max 14,7 volt.
Det er så fra en Ctek lader.


Hej GOM & andre som det måtte interessere

din cetec lader er en "impulslader" og den har en ganske bestemt ladekaretestik som gør at du ser den spænding som du skriver, men det er ikke den "effektive" værdi !!
generatorer i både og på biler ligger "normalt" stabilt på 14,0 volt - enkelte dog en anelse højere mest på biler måske 14,4 volt. men ikke højere ( undtaget franske biler Peugeot & Citroen specielt ) de ligger så højt i ladespænding at de faktisk altid kører rundt med en sprungen forlygtepære (det er meget normalt - prøv at lægge mærke til det) - disse opgivelser af ladespændingen gælder ved normalt opladede batterier og målt direkte på batteripolerne !!!

Hilsen Polobjørn 


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis