Vaskemaskine afløb

Hej
Nu får jeg snart grå hår. 
Min aeg lavamat 76630 har længe døjet med at pumpe. 
Jeg har renset, gummibælge fra tromle arløbsslanger, alt er renset. 

Pumpen havde en del slør og knurrerede en del, så der kom en ny på. 
Men ak nej, ej Heller når slangen lægger ud på gulvet kan lortet pumpe ud, højest nogle små skvulp. Nogle gange kan den komme efter, især hvis man giver aflæbsslangen et 'blæs', men det er altså kærestens afdeling her i huset 

Når lågen ikke er på, efter jeg har haft den adskilt. Prøver jeg altid at fylde lidt vand i, og den kan altid pumpe når lågen ikke er på. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du haft slangen pillet helt af til ned til afløbet pumpen ellers kan der godt sidde en prop der i stadigvæk.det bedste du kan gøre er at afmontere slangen helt put et rense bånd eller hvad med lige har igennem sæt slangen på en vandhane og skyl den igennem.
et andet bud som kun er i teorien er at der sidder en prop oppe ved sæbbeskuffen så den ikke kan tage luft den ind når den pumper ud så der dannes et vacum i maskinen .Men chancen for at det skulle være stoppet så meget til der er ekstrem lille men tjek det lige alligevel

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej
Der har Været stoppet et stykke rund jern igennem begge afløbs slanger, de er spulet med 8 atm tryk, fra slangen i malkestladen, og kort 87 grader varm vand igennem. Det er 100%sikkert der ikke er noget i dem, gummi bælg fra tromlen er også renset til nærmest det maniske.
Pumpehus er også renset.
Jeg har tænkt det samme med vakum, men med slangen fra sæbe skuffen af, er det stadig 50/50 om man pumper.
Pumpen snurrer selvfølgelig lystigt.
Tager jeg aflæbsslangen af den samling der samler, ind og udvendigt slangen ændrer pumpen lyd, men der kommer kun få skvulp.
Det driver mig vanvittig, jeg er udlært mekaniker og landmand, men ikke om jeg kan få min vaske maskine til at pøse vand ud :-D
og du har tjekket at du har fået den rigtige pumpe.Det kunne jo være en forkert.
du skriver du har renest gummibælgen mener du der slangen fra tromlen ned til afl pumpen ?
hvad hvis du lader maskinen tage vand ind og tager bundslangen af nede på afl pumpen kommer der så vand ud af slangen.Der sidder på nogle modeller en plastikbold i afl slangen for at forhindre at der kommer vand retur fra afl op i maskinen det kan være denne bold der laver nr

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Meget spændt på hvad du finder ud af. Står selv med vaskemaskine, der (ind i mellem) går i stå, når den skal pumpe vand ud. Har renset slange m.v. og mistænker at det er pumpen der skal skiftes. Virker overkommeligt, men jo jo træls at bruge tid og penge på, hvis det er noget helt andet.

 

Til den oprindelige spørger: Det lyder som om, du har renset slangerne ret grundigt. Har du også tjekket starten af vaskekarret?

Update: Her befandt problemet sig mellem bundslange og vaskekar (altså før pumpe og afløbsslange) i form af en sok, en hårnål, en tyk bomuldsnor og andre gode sager. Tror pokker den arme maskine ikke kunne komme af med vandet. Den kører test med fuldt program nu, og det lover godt: Før var det slatten "pjask-pjask-pjask" når den skulle tømme kar; nu kommer der en ordentlig skylle. Og jeg som var på nippet til at købe ny pumpe eller overgive mig til at bestille teknikker .. :-)

 

Annonce
Hej losningen blev at tage den røde ting af trævle sien, det stoppede konstant her.. Nu spuler den afløbet :-D

Min Siemens vaskemaskine begyndte også med fejl E-18, pumpefejl. Havde sien ude,  ingenting, karret stadig halvt fuldt af vand. Lagde den på siden efter jeg havde hældt så meget vand som muligt ud. Afmonterede først slangen ind til pumpen, heller ingenting. Så afmonterede jeg slangen op til karret og fandt ud af at inden i slangen, helt oppe mod karret er der en bold der skal stoppe overløb fra kloaken. Den motionerede jeg lidt og der faldt nogle kalk skaller af. Monterede den igen og nu kører den igen. 


SB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis