Montering af tvophæng i gasbeton.

Hej Forum,
Jeg søger jeres råd fordi jeg har købt et vægpåhæng til min 42" skærm, og den kan trækkes ud fra væggen hvilket skaber lidt pres på monteringen.
Jeg har lavet 6 huller i væggen på 10mm og sat nogle ravpluks i som jeg fik anbefalet af vores visevært. Nu har jeg sat de 10mm ravpluks i og skruet til de sad til. Men da jeg belastede armen til fjernsynet blev de trukket ud. Den elendige gasbeton virker meget purrøst (frit stavet) og de ravpluks kan slet ikke magte opgaven.

Nu er spørgsmålet om i kan anbefale mig en anden metode så jeg kan få mit vægophæng op??
Jeg har hørt at man kan montere 10mm gevindstænger med Hilti lim (stavet som jeg husker det fortalt) Og det skulle kunne holde.
Jeg er lidt på herrens mark for lige nu har jeg 6 store huller i min væg og et vægophæng der flår sig selv ud.

Alle råd er velkomne.

Mads

Mine ravpluks
 photo 20130802_214130_zps5a9c22f4.jpg

Mit ophæng
 photo 20130802_214713_zps899b3ce8.jpg

Ubehjælpelig gør-det-selv mand
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De viste plugs minder meget om plugs til gips, og de er ubrugelige til gasbeton. Du skal i stedet bruge gasbetonplugs (fikst, ikke :-)) som disse:
http://www.xl-byg.dk/produkter/befa...m-plug.htm
Fidusen ved dem er, at de udvider sig inde midt i væggen, og ikke ude i kanten som almindelige plugs.


Med venlig hilsen

Anders

Ellers må du ud i at bruge klæbe ankre, de kan holde til en lastbil, hvis det skulle være.

Ellers må du forhøre dig i et byggemarked, de kan helt sikkert vejlede dig, om hvad der er godt til netop den slags vægge.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis