Brugsvandrør i forbindelse med nyt køkken og bad

Hej LDS'ere

Vi bor i et parcelhus fra 1975, hvor køkken og bad er originalt og trænger til en udskiftning.
Vi ønsker ikke at ændre på placeringen af hverken toilet, vaske eller bad.

Mit spørgsmål går på, hvordan udskifter man brugsvandrørene lettest. Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med forskellige metoder. Jeg tænker ikke på de tekniske detaljer omkring tilslutning osv., da jeg vil have en VVS'er til det, men mere på rørføringen. Brække gulv op hele vejen til bryggers, føre rør på loftet, eller måske er der andre muligheder.

Jeg har vedhæftet plantegning på vores hus.

På forhånd tak.

Mvh. Claus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du gulvvarme? Hvis det er tilfældet, så vil det rigtige nok være at banke gulvet op, så rørene kan skiftes. De er nok tæt på at være gennemtærede. Og i så fald giver føringen af de nye rør jo sig selv.
Plantegning hvor?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Den var ikke lige kommet rigtig med, men her er den.
Tag en snak med din vvs'er, når han nu skal lave det, det har han 100% styr på, den times tid han skal bruge på det, kan hurtig være sparet ind.

Gulvvarmen i badeværelset, vil jeg anbefale dig, at hugge gulvet op, isolere til dagens standard, da din gulvvarme rør nok ikke holder dit nye badeværelse ud.

Jeg ville også overveje det samme i køkken , så du får isoleret gulvet, og får gulvvarme der også.
Vandrør på uopvarmet loft er under alle omstændigheder noget skidt, da de risikerer at fryse og frostspringe om vinteren.
Tak for svar, jeg kontakter VVS'eren og ser hvad han siger til det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis