Klinker eller køkkenelementer først?

Jeg skal igang med at lave nyt køkken, men synes ikke rigtigt at økonomien er der til at lave det hele på én gang.
Vil det være lettest at skifte klinkerne først eller sætte nye køkken-elementer op først?
Eller skal man klare det hele på én gang af hensyn til opmåling osv.?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til siden.

Vil sige klinkerne først, men det er smag & behag.

Hvis du laver gulvet først, er du sikret hvis du sener gerne vil have et andet køkken, der er helt anderledes indrettet, om du skulle komme på det.

Du kan tegne dit køkkens' plantegning på kvadreret papir eks. 1 : 20, 1: 50 eller hvad der nu passer dig bedst, for at udregne hvor meget du skal bruge, eller trække sokkel bredden + længden på denne ( F.eks. 600 korpus dybde - 60 fod-fri x længde) så har du hvor meget dine køkken elementer fylder.

Det trækker du fra gulv arealet.

Har du et køkkenfirma til at levere, regner de det ud for dig (ellers beder du om det)

Det er trods alt minimalt hvor meget elementerne fylder, i forhold til det øvrige gulv areal.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis køkkenet er med sokkelben, der det let nok at afmontere sokkelfronten, skifte klinkerne og montere fronten igen. Er det med traditionel sokkel, ville jeg nok lave gulvet først.

Udgiften til udskiftning af klinker er dog ikke ret stor i forhold til resten af køkkenet, så en mulighed er også at vente lidt til du har sparet op til gulvet, og så lavet det hele på én gang. Det er nok det du vil blive gladest for, da du så får et helt nyt køkken fra dag et, og ikke skal gå og tænke på at skulle lave det om igen. Og du slipper for afdækning osv.
Enig, klinker først specielt med fast sokkel, men ville selv i begge tilfælde havde valgt at lægge klinkerne først.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis