Hvilken pc/type?

Hej

 

Min ikke særligt gamle HP laptop er stået af, så jeg skal ud at finde en erstatning. Da det er meget længe siden jeg har været aktivt inde i hvad der kunne hvad har jeg brug for råd...

 

Kravene er simple:

  • Bærbar eller stationær, men helst ikke full midi/mini Tower, da det fylder for meget.
  • God performance i videokomprimering (fx Handbrake), da den primært skal bruges til surf, tekstbehandling og konvertering af video.
  • Spilperformance ikke vigtig, men det gør ikke noget, hvis ungerne kan spille Minecraft på den.
  • God kvalitet
  • Lav pris:-)

Hvad skal jeg gå efter?

Mvh
Thomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke svar på dit spørgsmål, men måske kan du bruge mit indlæg alligevel?

Jeg har en HP dv7, som ikke kunne starte op. (sort skærm)
Den fixede jeg selv, med hjælp fra div. film på youtube
http://
www.youtube.com/watch?v=oGBjc0rjGtc


Så er din pc af typen DV, og har sort skærm når du prøver at starte op, og du har mod på at skille den ad, så er det et sjovt projekt.

Problemet er grafik chippen, som er cmt loddet på printet, pga. dårlig køling, slipper lodningerne.
Det går ud på man varmer chippen op til ca 350 gr. og trykker den ned, så lodningerne får kontakt igen.
Nogle bruger en lille gasbrænder, jeg brugte min varmluftsblæser.
Det lyder helt vildt, men det virkede for mig.
Det er en DV6, den har sort skærm på både den indbyggede skærm og ekstern skærm, så din diagnose lyder ikke helt skæv. Men det er da grotesk, at HP enten ikke kan finde ud af at lodde eller ikke kan finde ud af at dimensionere deres kølere

Da alternativet er at forsøge at redde indholdet fra disken og skrotte maskinen skal varmluftpistolen helt klart have en chance inden jeg brænder penge af på en ny pc!

Tak for tippet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis