Varmepumpe placering

Hej alle

Da jeg ingen erfaring har med placering af en varmepumpe, håber jeg en vil hjælpe med det her.

Har i stuen (markeret med rødt) en brændeovn, og ved ikke om det bliver for meget med en pumpe lige ved siden af. Hvis den skal sætte i stuen, skal den kunne blæse ned i gangen og ind i værelserne. Har varmeflytning der blæser ned på brændeovn, og suger i de andre værelser.

Alternativt skal den hænge i gangen over et kommende skab, og så fordele sig derfra.

Hvad siger dem med lidt erfaring til det?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aha, og her er et billede

http://billedeupload.dk/?v=8fehs.jpg
skal ikke kunne sige om den kan tage skade af varmen fra brændeovnen, tror det nu ikke, men den levere ikke noget varme mens brændeovnen er tændt, men hvis det er meningen de bare skal fungere til at fordele varmen mens brændeovnen kører så kunne det sikkert godt virke, altså mens dit loftflytnings anlæg kører, når det ikke kører er det nok begrænset hvor meget luft der bliver flyttet ud i gangen.
jeg har selv brændeovn i stuen og vores hus i opbygning minder lidt om dit med stue forenden, min varmeflytning består af en ca. 40cm i diameter ventilator, som jeg sætter til at blæse luft fra gangen i døråbningen ind til stuen, den kostede 99 kr og den virker, når det kolde luft langs gulvet bliver blæst ind i stuen ryger det varme luft langs loftet ud af stuen foroven, men det er ikke særlig kønt når man har gæster..

jeg ahr selv overvejet en LUFT/LUFT varmepumpe jeg ville dog helst have den i vores gang, synes bare ikke jeg kan finde et rigtigt sted til den pga. vores lave lofter, (kun 240cm til loftet)
Det var også ment som hvis ikke der var gang i brændeovnen, om den så kunne blæse ud i værelserne Nej, det eneste i gangen den kan hænge ved mig, er i en gammel gadarobe.

Flere meninger?
Slet ingen med lidt erfaring?
Annonce
Juhuu? 😊
Giver det lige en sidste chance.
Anyone?
Når der ikke kommer nogen respons, så er det sikkert fordi der ikke er nogen der har noget at byde ind med.

Efter min ydmyge opfattelse er det lidt hmmmm dårlig stil at lave Op-Bob på sin tråd.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Din placering ved de blå striber i stuen virker fornuftig. Men husk nu at den optimale placering af en varmepumpe IKKE er under loftet men ca 50 cm over gulvet. Husk på at varme stiger opad.


Chr tror mere på tråd er blevet overset, når man tænker hvor mange pumper der er sat op. Derfor bumpede jeg.

Mk.koch Det er planen den skal hænge i den højde, evt med noget hylde værk foran. To tømrer der har opfundet det, så man må regne med det er testet. Prøv at kig en gang på google.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis