Lime beton fliser med cement?

Hej

Jeg har nogen udendørs betonfliser, som jeg skal have limet sammen til en lille støttemur. Det rigtige produkt er vel fliselim, men bare af nysgerrighed, kunne man bruge beton eller vil det ikke rigtig binde betonfliserne sammen?
Mørtel kan vel slet ikke bruges ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glemte at nævne at støttemuren kun skal dæmme op for en niveau forskel på 40cm.
Så er der ingen grund til at mure dem sammen, læg istedet stenene lidt på skrå på den måde at de øverste ligger omkring 10 cm. længere inde end bunden. Læg dem i forbant
Skrevet af akselj på 02 aug 2013 23:53
Betonfliser er i mit hoved sådan nogle ti fortov, hvis de sættes lodret kan du ikke lime dem sammen så det holder.
Ork jo da Aksel, det er bare temlig dyrt at bruge betonfliser til det for de skal stilles på højkant ved siden af hinanden som var det bøger i en bogreol

Jeg har anvendt de såkaldte "rugbrød" til højbede (også ca. 40 cm. I højden) flere steder i vores have og jeg har sat dem sammen med fliseklæber og det holder 100%

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg prøvede lige en test. De fliser jeg satte sammen med mørtel (bakkemørtel 6,6% blandet med cement 1:13 som angivet på bag'en) holder ikke det fjerneste.
Men fliselim (fliseklæb) holder. Og har yderligere den fordel, at de kan sættes helt tyndt sammen, det synes jeg er pænere i dette tilfælde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis