Hjælp til fjernvarme/varmeveksler

Hey alle.
Har lidt problemer med min retur varme som skal være min 30 grader. Hvordan indstiller jeg dette? Se billeder.
Den anden ting er at der nogen gange i døgnet lyder det som om der bliver brugt varmvand i 15 - 20 sek. Selvom der ikke er forbrug på. For mig lyder det som om at der bliver fyldt varm vand på anlægget. Det sker 4 - 5 gange i døgnet. Håber der nogen der kan hjælpe mig

Mvh 
Tommi nielsen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver at din returvarme skal være mindst 30 grader. Jeg tror det er en misforståelse. Det er som regel afkølingen der stilles krav til. Dvs. hvis du får leveret 70 grader varmt vand fra fjernvarmeselskabet og du skal afkøle det med mindst 30 grader, så skal din returtemperatur højst være 40 grader.

Det kan være svært at opnå en god afkøling i sommerhalvåret (da de fleste kun opvarmer varmt brugsvand), men de fleste steder måles afkølingen som et gennemsnit over hele året. Om vinteren opnår du en god afkøling ved at bruge dine radiatorer jævnt (dvs. hvis der er 3 radiatorer i et rum, så skal de alle bruges) samt ved at dine radiatorer er indreguleret korrekt (dvs. får den rigtige vandmængde igennem sig). Retur-røret på dine radiatorer skal helst ikke føles varme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis