betonbordplade

hej er er som følger. jeg har en grill på store hjul, så den kan flyttes fra carport til terasse afhængig af vejr. jeg har allerede en bordplade i beton, men den skal erstattes af en ny, da jeg vil have lavet et systemn med et par udtrækspinde til at hænge min q100 på.

her er som følger; bordet er  nu 140cm gange 86 gange ca 4cm

det nye bliver 86*146*4,5 cm. jeg overvejer dog at ligge et stykke 1 cm flamingo ind ved midten for at gøre den hul og lidt lettere. Jeg vil have 2 lag volierenet i og overvejer også rionet.

jeg har engang hørt en sige man kan styrke betonen med sort alfix fordi det er en klæber så hænger det hele bedre sammen er der nogen der ved om det er rigtig og nødvendigt og hvad er den bedste blanding af sand cement og vand til projektet???

på forhånd tak og endelig skriv hvis der er noget jeg skal uddybe
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sort Alfix er så vidt jeg ved en fliseklæb.
Jeg vil anbefale at bruge en regulær betonklæber skabt til netop det formål du ønsker.
Der er flere forskellige producenter.
En af dem kunne være denne her.
http://www.danalim.dk/produktkatalog/byggeri/specialprodukter/betonklaeber-661/

Jeg ville undlade flamingo i midten, da tykkelsen så vil gøre pladen for svag.
Søg evt. på" concrete countertops" på google, og du kan finde meget instruktion.

det ene billede er som jeg ca forestiller mig bordet. den sorte og fisrøde tegning er for at illustrere bordets opbygning

det sorte er beton med 2 lag volierenet og 1 lag rionet. skal jeg bruge betonklæber??? og hvad er blsandingsforholdet for cement og sand normalt bruger jeg en del cement til 4 dele sand. 

det røde er der jeg vil ligge flamingo for at lette vægten. bordet er 146*86*4,5cm og vejer vel ca 135kg mens den sparede vægt ved flamingoen er 20 kg da det er et område på 70*120*1cm


hvad synes de kloge folk herinde
her er billederne

nå nu er det op over jeg går igang. det sker som følger.

starter med at samle formen og fylde den med sand for at se præcist hvor meget der skal bruges. dette tages så ud igen og formen rengøres totalt. der isættes flamingo hvor grillhullet skal være og til de streger af sort beton der kommer senere. så blandes der beton tilført 6 liter betonklæberog fyldes i. først 1 cm så rionet 1 cm beton og rionet 1 cm beton og rionet ( i alt 3 lag rionet).

men den endekant ved grillen hvor tyk behøver den mon være? pt er der 12 cm fra grillen og ud til kanten, men tænker om det er stærkere eller svagere hvis jeg reducerer det til 7 cm og istedet ligger disse til i den anden ende (groft sagt så flyttes grillen blot 5 cm længere ud mod enden ).



håber folk fanger ideen og er hurtig til at melde ind denne gang
på forhånd mange tak
hmm mit færdige resultat. lånte naboens dårlige tvangsblander, men troede det var gjort godtnok.  skulle have været ensartet grå og glat. Her er resultatet, kan det reddes og hvordan.
Annonce
Hvis jeg må blande mig i debatten.

Vil det nemmeste sikkert være at lægge et tyndt pudslag på. (som jeg ser det)

Det kan slibes, men helt jævnt får du det næppe, du skal i så fald ha' noget specielt udstyr for at få det helt plant & glat. (ku' forestille mig noget at spænde slibemaskinen op i)

Vælger du pudslaget, er du ret sikker på resultatet, hvis du er omhyggelig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
takker har du en opskrift??? vil nok prøve at lave et bord mere men så blander jeg sgu med piskeris på boremaskine. det er en måde jeg kender
Nej ingen opskrift på blandingen, det kan være en anden kan være behjælpelig her, det vil jeg næsten tro der er.

Det er noget jeg ikke har så meget "styr" på, så vil/kan ikke rådgive om noget jeg ikke kender så meget til.

Havde det været inden for mit eget fagområde var det noget helt andet.

Så held og lykke med dit projekt. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Michael

Fik du nogensinde arbejdet videre med dit bord?

Mvh Jan
ja det gjorde jeg od den blev fin. m,en den er dog revnet da betonen ikke tåler varmen fra grillen. der er dog armering i, så den fint hænger sammen, dog med revner pga varme
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis