betonbordplade

hej er er som følger. jeg har en grill på store hjul, så den kan flyttes fra carport til terasse afhængig af vejr. jeg har allerede en bordplade i beton, men den skal erstattes af en ny, da jeg vil have lavet et systemn med et par udtrækspinde til at hænge min q100 på.

her er som følger; bordet er  nu 140cm gange 86 gange ca 4cm

det nye bliver 86*146*4,5 cm. jeg overvejer dog at ligge et stykke 1 cm flamingo ind ved midten for at gøre den hul og lidt lettere. Jeg vil have 2 lag volierenet i og overvejer også rionet.

jeg har engang hørt en sige man kan styrke betonen med sort alfix fordi det er en klæber så hænger det hele bedre sammen er der nogen der ved om det er rigtig og nødvendigt og hvad er den bedste blanding af sand cement og vand til projektet???

på forhånd tak og endelig skriv hvis der er noget jeg skal uddybe
hej er er som følger. jeg har en grill på store... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sidste sommer lavede jeg 2 lignende borde i sort polymerbeton på 200x100x2,5cm. Den ene med rullestel under og den anden lagde an på mur. Den sidste var med "weber hul". Det tåler godt nok lidt varme, men hullet til grillen passede for godt. Så da det blev varmt, udvider den sig, og gav en "pæn" revne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ja det er også mit problem min er så en dancook så der er to skåle en inder i rustfri og en ydre i alu. tænker lidt at lave en ny kun til grillen og så med topplade i 3 mm rustfri med hul til grillen. men ideen er bordet skal være så lille som muligt så gerne kun 60 * 60 cm selvom grillen er 58, men skal lige måle på min nuværende. så dropper jeg betonpladen
HEj
Jeg skal nemlig have lavet et , er skal vcære ved siden af min pizzaovn,- Skal være 160 x 78 cm. Jeg kal have den til at hvile på en liste rundt langs kanten, eller to stænger på tværs af mit arrangement.

Jeg overvejer lidt om jeg skal have min lille Dancoock i også. Jeg mener at jeg et andet sted på nettet, så en der havde lavet hullet til grillen lidt størrer end grillen, og så havde støbt et par "holdere" til den ind i betonnen, som så stak ind i hullet,- Derved er der ikke så direkte kontakt imellem grill og bordplade og demed mindre varmeoverførsel,- og mindre risiko for revner.

Et billede af hvor den skal være. Har ikke lige et bedre billede. Hvis i undre jer over spandende, så er det pizzadej, til sidst års midsommerfest

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis