Varm bil starter ikke - normale temperatur ikke noget problem

Min "postmand Per" bil Renault Kangoo starter ikke når det er meget varmt, den starter oftest efter 2-3 forsøg hvis det er normalt temperatur. MEN er det over 25 grader vil den ikke.

Det nytter ikke at prøve at starte den mange gange, vil den ikke starte så kan det hjælpe at holde en lille pause (5 minutter) og prøve igen. Nu er bilen på værksted i Norge. Generelt er Nordmænd jo klamphuggere, så jeg frygter at de ikke løser problemet. Min Norske mekaniker hvor jeg bor har set på bilen, men den virker ikke når det er meget varmt.  Jeg har forsøgt mig med "startgas" på spray ved ikke helt om det hjælper.

Er der nogen der har et bud på en diagnose? Batteri er OK. Hovrdan tester jeg om bilen er repereret ordentligt?

Jeg har ikke stor tillid til Norske håndværkere. VIlle foretrække Danske i stedet. Det lyder måske negativt men jeg kender Norge ret godt, har boet her for længe.  Råd modtages med stor glæde jeg er meget meget afhængig af den bil, den er har kørt 80.000.

Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke advarsler i displayet om at der er noget som ikke virker.

Nogle der har et bud på hvad bilen fejler?

I stedet for at starte, så prøv kun at sætte tænding til, helt om til lige før du aktiverer starteren. Så starter du nemlig benzinpumpen i nogle få sekunder, og gør du det en 4-5 gange, får du måske skyllet de damplommer ud af benzinrørene, som giver dig disse problemer.

Med venlig hilsen
ktm

mange tak, det er en diesel baseret bil, men derfor kan der jo godt være problemer med tilførsel af brændstof, jeg har forsøgt at tage en i en gummipumpe og massere den lidt aner ikke hvad den fører frem. Aner heller ikke om det var det som hjalp. 

OK, der melder jeg pas!!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis