Udnyttet loft uden godkendt beboelse??

Hej Alle

Jeg har et loft som jeg desværre ikke kan udnytte til beboelse da min bebyggelsesprocent bliver for høj.

Som jeg har forstået skal loftshøjden være 2.30 m for at det kan godkendes til beboelse.
Men hvad hvis jeg laver et stort isoleret loft hvor loftshøjden kun er 2.29 m.

Kan jeg bare gøre det uden at søge om byggetilladelse og hvilke regler skal jeg I såfald overholde eller ikke overholde?

Jeg har tænkt mig at bruge loftet til bar, poolrum og biograf og ikke som sådan til beboelse.

På forhånd tak.
Jimmi
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da det er et beboelseshus, så vil bar, poolrum og biograf høre under begrebet beboelse, så den duer ikke.
Hvis huset er af ældre dato, så kan du få dispensation fra lofthøjden.
Min hytte er fra 1902 og den alder gir "ret" til at omgås div. reglen en smule - bl.a. lofthøjde og isoleringstykkelse.

Sniffer  

Huuuu - det husker jeg da slet ikke, men husker at google var min ven, så du må starte eftersøgningen der.

 


Sniffer  
Hvis du ændrer anvendelse skal det godkendes. F.eks. hvis du indretter toilet eller soverum og det ikke tidligere har været godtkendt til det.

 

Annonce
Okay, tak Decollage.

Men taeller det saa ogsaa med i BBR m2 ?
.... Og så er der forsikringen

 

Jeg ser, andre kalder sådanne rum for "disponible", altså uden nogen benyttelse. Tidligere kaldte man det pulterrum, og da vi endnu ikke har overvågningskameraer installeret i alle vore rum, hvor det off. kan totalovervåge os, kan man "komme til" at bruge rummet til andet end opbevaring af skrammel som f.eks. drikke en pils.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hey ja det kunne jo forekomme sådan noget, dog skal der søges bygge tilladelse for at kunne op føre sådan en Hems. I samme omfang løftet loftet til kip og sætte et par ekstra vinduer i.

Nu er jeg ikke den dygtige tekniske tegner, men formoder der skal være nogle tegninger til sådan en ansøgning?

Mit spørgsmål dertil, har I nogle kendskab til at søge sådan en byggetilladelse, samt hvem kunne udfærdige sådan nogle tegninger uden det skulle koste spidsen af en jetjager?

Råd og vejledning på alle punkter modtages gerne
Hej S.Bang.

Jeg vil foreslå at du opretter dit eget spørgsmål herinde. Så kan du samle alle svar "hos dig selv" og vi forstyrrer ikke trådstarter
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis