Forlængelse af en strømkabel fra HiFi anlæg

Hej Forum,

Jeg har et musikanlæg som skal placeres i et reolsystem hvor der ikke er plads til en almindelig forlængerledning. Jeg vil derfor høre om man kan klippe strømkablet på anlægget over og sætte et ekstra stykke ledning på så kablet bliver langt nok?

Hvis det kan lade sig gøre, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på f.eks. med hensyn til at isolere de steder hvor ledningerne sættes sammen og skal man bruge speciel ledning?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at lave en alm. forlængerledning, forstået på den måde at du køber stik og ledning som du selv samler. Jeg formoder at problemer et at du ikke ønsker et stort hul, hvor stikkene kan komme igennem ?

At forlænge en sådan en apparat-ledning er noget juks...
Hej StenKrog,

Tak for hurtigt svar. Problemet er, at der er tale om et reolsystem med bagbeklædning som står meget tæt op af væggen, så der er ikke plads til en forlængerboks bag reolen. Kan det slet ikke lade sig gøre at forlænge sådan en ledning på anlægget?
Hej.
Kan du ikke pille beklædningen af og montere en ledning så lang som du nu ønsker

mvh

varmetossen

det kan nu godt laves, med lidt omtanke i hvad man gør.
Jeg har en aktiv sub, stående 5m fra mit anlæg, og da alt kører over fjernbetjent stikkontakt ville jeg også have subben med den vej.
løsningen blev at lodde en forlænger på, og sikre samlingerne med krympeflex af den type med lim i, som gør dem vandtætte,
først et stykke over hver samling, og et over det samlede. det funger fint fint :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Skrevet af Neubert på 31 jul 2013 10:05
det kan nu godt laves, med lidt omtanke i hvad man gør.
Jeg har en aktiv sub, stående 5m fra mit anlæg, og da alt kører over fjernbetjent stikkontakt ville jeg også have subben med den vej.
løsningen blev at lodde en forlænger på, og sikre samlingerne med krympeflex af den type med lim i, som gør dem vandtætte,
først et stykke over hver samling, og et over det samlede. det funger fint fint :-)

Mvh

Var det ikke lettere at skille elektronikken på subben og lodde et nyt kabel på, når du alligevel havde kolben fremme??
stenkrog
nej egentlig ikke, så skal forstærkeren først afmonteres, derefter skilles ad, dette er ret bøvlet (er forsøgt)
så det var en hel del lettere at lave en samling.

Mvh

Mvh
Martin

Skrevet af Neubert på 31 jul 2013 10:12
stenkrog
nej egentlig ikke, så skal forstærkeren først afmonteres, derefter skilles ad, dette er ret bøvlet (er forsøgt)
så det var en hel del lettere at lave en samling.

Mvh

HEHE bare iorden  - min holdning er dog, at (skjulte)-samlinger er roden til ALT ondt...

Venligst
Sten Krog - Aut. El-installatør
Stenkrog
Den holdning kan jeg sagtens følge dig i, og er langt hen ad vejen også enig i den :-)
Men jeg vil nu også mene at hvis man gør det ordentligt og med noget omtanke, så kan man komme langt.

Mvh

Mvh
Martin

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis