Tag på isoleret redskabsskur

Jeg skal til at bygge et isoleret redskabsskur på 6x5 meter. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvilken slags tag jeg skal lægge på. Lidt baggrund; støbt fundament, træskellet med klinkbeklædning og isolering i væggen.

Da jeg bygger inden for 2,5 meter fra skel skal jeg gerne holde mig under de 2,5 meter i højden og har dermed en udfordring i forhold til taghældning, da jeg gerne vil have fuld ståhøjde. Jeg kunne naturligvis bruge de her genemsigtige isolerende tagplader som til udestuer, men synes også det er en dyr løsning til et skur.

Findes der måske en teglsten, som kan lægges med meget lav taghældning?

Forslag modtages meget gerne ;-)

Lars
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med eternit bølge tagplader?

Jeg har selv et isoleret skur, med meget lav taghældning. Har lagt teglrøde cembrit B7 plader på og tætnet godt i mellem pladerne og det har fungeret fint i tre år nu.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

je__ns
je__ns
8514 0
Stålprofil tagplader kunne vel også bruges, de fås med en behandling på bagsiden, så der ikke kommer kondensdryp.
uldal
uldal
6694 6500
Jeg byggede et skur på 30 kvm med minimalt fald ( 7 cm/m). Stålprofil med underdug. Overlap på plader 50 cm. I længderetning. Virker perfekt. En enkelt stribe er gennemsigtige plader med glasfiberarmering i samme profil som stålet. Taget vejer i sig selv næsten ingenting, så du kan gå ned i spærdim.

Annonce
Annonce
BOFH
BOFH
1393 8600
Tagpap!

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre