Hvor kort bør man slå sin græsplæne?

Hej med jer

Hvis man ønsker at behandle sin græsplæne bedst muligt i sommerperioden - er det så bedst at slå den så ofte som muligt? - og er det bedst at klippe så kort som muligt?

/Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo kortere du holder plænen, jo mindre rødder er der under. En kort plæne er dermed den første der visner når der er tørt som nu. En kort plæne har også nemmere ved og få mos hvor der er skygge. Personligt klipper jeg aldrig min kortere end 5-6 cm.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kommer an på hvor ofte du slår din plæne. Klippe højde hænger godt sammen med hyppighed af klipning. Som ovennævnte siger, jo kortere græsset er, jo mindre rodnet har græsset. Deraf ikk sagt at du skal lade græsset vokse sig langt over sommeren for så at barbere den kraftig ned når sommeren smutter, for det svækker også græsset meget.

For at græsset har det bedst muligt over sommeren er det ikke noget omkring klippehøjden. Det er at sørge for at din plæne har vand og næring. Græsset er ikke dødt bare fordi det ser lidt brunt ud over sommeren, men hvis du vil have en grøn plæne må du vande den
Der er da ikke noget skønnere end en flot brun, tætklippet plæne.
Den er nem og hurtig at slå, og det gør ikke det store, at der går et par uger imellem!!

Med venlig hilsen
ktm

Klip den så kort som du vil have den.... det kommer an på hvad du kan lide.
min er vel en 4-5 cm når den er slået
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis