Hvor kort bør man slå sin græsplæne? Morten2k 352 2610 29-07-2013 16:45 Hej med jer Hvis man ønsker at behandle sin græsplæne bedst muligt i sommerperioden - er det så bedst at slå den så ofte som muligt? - og er det bedst at klippe så kort som muligt? /Morten 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Nitter 5936 7700 29-07-2013 22:32 Jo kortere du holder plænen, jo mindre rødder er der under. En kort plæne er dermed den første der visner når der er tørt som nu. En kort plæne har også nemmere ved og få mos hvor der er skygge. Personligt klipper jeg aldrig min kortere end 5-6 cm. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Zo0iD 26 8340 30-07-2013 22:03 Det kommer an på hvor ofte du slår din plæne. Klippe højde hænger godt sammen med hyppighed af klipning. Som ovennævnte siger, jo kortere græsset er, jo mindre rodnet har græsset. Deraf ikk sagt at du skal lade græsset vokse sig langt over sommeren for så at barbere den kraftig ned når sommeren smutter, for det svækker også græsset meget. For at græsset har det bedst muligt over sommeren er det ikke noget omkring klippehøjden. Det er at sørge for at din plæne har vand og næring. Græsset er ikke dødt bare fordi det ser lidt brunt ud over sommeren, men hvis du vil have en grøn plæne må du vande den
ktm 8948 4540 31-07-2013 09:46 Der er da ikke noget skønnere end en flot brun, tætklippet plæne. Den er nem og hurtig at slå, og det gør ikke det store, at der går et par uger imellem!! Med venlig hilsen ktm
dreamer81 430 8900 16-08-2013 19:19 Klip den så kort som du vil have den.... det kommer an på hvad du kan lide. min er vel en 4-5 cm når den er slået