Trykimprægneret hegn - hvilken maling/behandling?

Hej med jer

Jeg har købt en masse brun-imprægnerede hegnsbrædder, som vel skal have en form for behandling inden jeg sætter dem op. Jeg ønsker at mørke dem mindst muligt.

Hvilken behandling ville I give dem?

/Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal de have noget transparent (i samme farve som de har nu) træbeskyttelse vil jeg mene, var det mig ville jeg bruge Gori 44, det kan sprøjtes på med en elektrisk malepistol, afhængig af opbygningen i dit plankeværk, kan du måske sprøjte det når det er monteret. 
De skal vel ikke nødvendigvis behandles inden de sættes op? Man kunne jo også vente et års tid, så overskudsimprægneringen er vasket af og træet tager bedre imod.

Husk hvis du anvender træbehandling uden eller meget lavt pigment indhold at sikre der er et godt UV filter. Det garderer ikke mod at træet mørkner, men det går dog langsommere.

I øvrigt: Lavt priment indhold = oftere behandling af træet end ved højt pigmentindhold.
Det skal måske tilføjes at træet er brun-imprægneret for at være mere præcis, men det gør vel ikke den store forskel ... men risikerer jeg ikke at træet bliver grimt hvis jeg venter et år med at male det?
Hvis du kan komme til at sprøjte det, med en elektrisk malesprøjte, så ville jeg vente et år eller to, alt efter hvordan det holder sig.
(eller male det med pensel, alt efter temperament)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også