Hvilken software bruger I?

Hej allesammen,

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hvilke programmer i benytter i forbindelse med jeres projekter. 
Jeg har selv fornyligt færdigbygget min første CNC fræser og har lavet nogle få ting i autocad som jeg har kørt igennem lazycam. Jeg bruger mach3 til at styre min maskine.

Lige nu benytter jeg stadig demoversionen og inden jeg investerer i noget kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i bruger?
Her tænker jeg alt lige fra cad til færdigt emne. Hvordan er jeres arbejdsgang?

Med venlig hilsen
Simon Bang
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
solidworks - mach 3

Handy klaes
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Hej Simon 
Jeg tilkøbe Mach addons fra starten. Det er dem jeg bruger allermest, for hvis du lige skal lave et hul, rundt, kvadratisk, rektangulært, bore, hulmønster, gevind, det meste både indv. og udvendig. Du kan kombinere rigtig mange funktioner i et program, ved ikke at trykke på EXIT, men bare fortsætte med næste funktion. Eks: Hvis du vil fræse en lille æske, hvor du bruger samme fræser, kan du vælge funktionen kvadrat/rektangulær fræsning, hvor alt materiale fjernes, herfra trykker du kun POST CODE, herefter vælger du funktionen, fræse udvendig firkant, ud fra de mål du ønsker og trykker igen POST CODE, hvis du ønsker at lave flere bearbejdninger med samme fræser, fortsætter du som beskrevet. Hvis ikke, trykker du på exit og nu har systemet lagt de to programmer sammen i kæde og de bliver udført, som en helhed.
Det fungerer rigtig godt og du behøver ikke at have noget Cad/CAM program tændt, før du skal lave mere komplekse faconer. 
Hvis det er andre former eller gravering, bruger jeg et hollandsk fremstillet program, der hedder DESKPROTO. Det er et meget brugervenligt program, hvor man ikke behøver at være ekspert på Cnc, inden man starter. Her er der nogle wizards, templates, som blot skal udfyldes og virker med meget simple midler. Det bruger jeg meget også til A/B akse, hvis du har sådan en. Så kan du eksempelvis fræse skakbrikker m.m. som disse på billederne. Håber du kan bruge det til noget. 
Hilsen Johnny 

Johnny cnc
Ups. Det var vist en meget gammel sag. Beklager 🤣😱 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere