Gæt en stenbunke

Her er en ny opgave - ikke fordi vi keder os, når solen brager ned.

Nej - det er fordi vi var på sommertur - og så kom vi forbi denne bunke sten - og den så ikke naturlig ud.

Vi mødte dem der lejede ø-en i baggrunden, og de fortalte hvad stenbunken var for noget - og at der var een mere omme på den modsatte side af ø-en i baggrunden.

Og så måtte jeg bare fotografere den - her er den:



Og nu får I lov til at gætte - sidst med "gæt en øde ø" var der jo mange gode gæt - så jeg prøver igen. Denneher er jo også en slags "øde ø".

Oplysninger:
Stenbunken har en historisk fortid, og har haft en international betydning, kan man godt sige, selvom det nok er at spænde buen lidt hårdt - den er menneskeskabt - den ligger i Danmark.

Kom med et godt gæt.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en gammel grænsemarkering lige NØ for Bastholm i lillebælt.
Lavet af mennesker - historisk betydning - omend noget overset.

Fra grænsen mellem DK og Tyskl 1864 - 1920.
Grænsen gik ned igennem lillebælt, jeg kunne ikke finde bedre kort.

Jeg vil tro, at der har stået en pæl midt i stenbunken engang - det var jo noget for en lokalhistorisk forening at retablere.
Som man gør andre steder - senest ved Hjelsminde - grænsesten blev sat "fast" igen.





Ja det var så bare den gætteleg. der var ikke nogen der vandt præmien på 22.000 US $ - så dem drikker jeg op selv.

mvh A.

PS
Jeg kan fortælle at der er en skarv koloni på Bastholm - der stank noget så gustent.

I kan lige se hvordan den lille ø ser ud - så behøver I ikke tage derover selv. Lugten gengives ikke ret godt i Firefox og Internet Explorer.










Ja det var det - slut med billeder fra Bastholm.

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 05 aug 2013 18:59
Det er en gammel grænsemarkering lige NØ for Bastholm i lillebælt.

Fra grænsen mellem DK og Tyskl 1864 - 1920.
Grænsen gik ned igennem lillebælt, jeg kunne ikke finde bedre kort.

Jeg vil tro, at der har stået en pæl midt i stenbunken engang - det var jo noget for en lokalhistorisk forening at retablere.
Som man gør andre steder - senest ved Hjelsminde - grænsesten blev sat "fast" igen.

Ja det var så bare den gætteleg. der var ikke nogen der vandt præmien på 22.000 US $ - så dem drikker jeg op selv.

mvh A.

Ellida. Super forslag at reetablere den gamle grænse, så er der ikke så langt at køre, når vi skal afsted efter grænsebajere.
Din præmie vil række uendeligt! 


 

Vi er jo nok en del stykker her nede der ikke støtter forslaget om at flytte grænsen længere op i landet, fejlen ligger i at i bor i den forkerte ende af landet.
Vi laver da bere en ny forening " Danmark til Ejderen".

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 05 aug 2013 22:11
Vi laver da bere en ny forening " Danmark til Ejderen".

mvh A.

Jeg går nu stadig og venter på at man finder olie på Kegnæs. Så løsriver vi os her på Als og bliver en selvstændig republik!!!

Ps: Spændende info!

Venlig hilsen

Jens

Annonce
Ja det glæder vi os til:
Den selvstændige "Republikken Kegnæs" - for Als skal da ikke med ?

--- ligesom:
http://www.sealandgov.org/ - en luftskyts- og observationsplatform fra WW2 som meget naturligt kæmper for sin selvstændighed. Skyder endda på politiet, og kommer i højesteret, og bliver frikendt.

Kongeriget Elleore ikke at forglemme.

LADONIA på Kullen er også erklæret selvstændig stat:
----  http://www.b.dk/kultur/skulpturen-der-blev-en-stat

Og da Hipper // Besættere engang erklærede Fugleøen i Peblingesøen for selvstændig (i 1960´- erne), fik de problemer på den Amerikanske ambassade, for de kunne ikke finde det på landkortet. De havde jo travlt med alle der lå til venstre for KKK.
-- ja det var bare nogen eksempler på at hverdagen ikke behøver at være kedelig.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Ellida på 06 aug 2013 09:38
Og da Hipper // Besættere engang erklærede Fugleøen i Peblingesøen for selvstændig (i 1960´- erne), fik de problemer på den Amerikanske ambassade, for de kunne ikke finde det på landkortet. De havde jo travlt med alle der lå til venstre for KKK.
-- ja det var bare nogen eksempler på at hverdagen ikke behøver at være kedelig.

mvh A.

He he... engang man sagde: USA ud af Vietnam, nu siger man: Danmark ud af Lego land

Jeg havde en kollega der boede i Dragør, som altid sagde: Alt på den anden side af Valby bakke, er kvart-tyske    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tjah her ovre siger vi jo at alt hvad der ligger øst for storebælt er halvt svensk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis