Varmepumpe uden udedel

Davs.

Jeg er ved at kigge på en varmepumpe til mit værksted. Rummet er ca. 50 m2 og velisoleret i loft og vægge. Jeg har hidtil varmet det op når jeg skulle arbejde med en gasovn og 1 eller 2 stk 2Kw varmeblæsere. Men ak, alt dugger til pga vanddamp fra gasovnen der tager alligevel en rum tid at få varme i de stumper jeg arbejder med.

Så nu er det på tide med en luft/luft varmepumpe.

Jeg har luret lidt på en model uden udedel ud fra den betragtning at man (forhåbentligt) får mere ud af sine penge ved at bruge de 3500 som monteringen koster, ved at bruge dem på pumpen.

Prisen blliver ca den samme om en vælger en fornuftig model med udedel + montering eller en model uden udedel.

Er der nogen der har erfaringer med disse pumper uden udedel?
Er der nogle modeller jeg skal holde mig langt fra eller er jeg i det hele taget på vildspor og bør købe en "normal" pumpe med inder+yder-del?

Mvh. Brian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den her du henviser til :

http://solaropti.dk/images/stories/pdf/Unico_Inverter_9HP_brochure_U.pdf

Ser den da udmærket ud.
Personligt ville jeg nu tage en Panasonic "Danmarkspumpen" og ofre de penge montagen koster - også fordi inderdelen kan placeres højt.

Hvad er prisen på sådan en fætter ?

Husk i øvrigt at COP på en luft/luft varmepumpe er beregnet ved +7 grader - og at den går kraftigt nedad ved - grader


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er nr. et med en varmepumpe med udedel , panasonic eller bosch laver VP med en cop værdi over 5 og det er sådan en fætter du skal have fat i , indedelen sidder oppe under loftet og tager ingen plads modsat VP hvor inde og yderdelen er sammenbygget.
Man kan måle cop værdien ved alle temperaturer , en Bosch har en cop værdi på 2.4 ved minus 18gr. C som er flot , 5.3 ved +7 gr C .......

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det ligner den model Shortcut linker til (den har så bare ikke 8gr. funktion) - jeg kan ikke huske hvad den hed. Så den i Bauhaus sidst jeg var forbi.
Prisen var omkring 10.000.

Værkstedet/garagen havde jeg ikke planer om skulle opvarmes til 18-20 gr. hele tiden. Regner med at holde 7-8 gr. og så varme op i de perioder hvor jeg skal skrue på raceren eller fifler med andre projekter.

Jeg havde egentligt kig på en af de lidt billigere modeller fra Andes til omkring 5000 kr. Både Panasonic og Bosch koster godt det dobbelte, og jeg er ikke sikker på det er nødvendigt til mit brug.

Hej.
 nu har jeg ikke fulgt med markedet, men vi havde for 5 år siden en Andes luft til luft fra Bilka. Brugte den en vinter og den kørte fint.
Den krævede ingen montør. Skulle bare monteres og luftes ud.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis