Hvilken motoriseret græsslåmaskine?

Jeg skal nok snart have investeret i en ny græsslåmaskine.

Min grund er 1000m2 så den skal være motoriseret og gerne med både bioklip og opsamler.

Indtil nu har jeg haft en ældre John Deere med bioklip, som egentlig har gjort det godt. Men jeg mangler muligheden for at kunne samle op en gang i mellem.

Budget er max. 4.000, men selvfølgelig gerne mindre

Hvad kan havefolket anbefale?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du køre med bioklip skal det ikke samles op, bioklip er netop beregnet på at lade det afklippede græs ligge og forrådne i plænen. Det er ren gødning for plænen, det der bare er væsentligt er tiden imellem du slår græsset, det må helst ikke blive mere end 2 cm. højere ad gangen for så fungere bioklippet ikke.
Men med dit buget kan du jo sagten få en rimelig god kvalitet, gå til en fagmand på området og køb den der.
Jeg har for nyligt solgt en Texas TG575, den kan både bioklip, sideudkast, og opsamle.
motoren går fantastisk godt på disse maskiner, og den har nogle lækre detaljer i sig, så bestemt en jeg vil anbefale at give et kig.
og den koster under de 4k :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Neubert på 26 jul 2013 11:36
Jeg har for nyligt solgt en Texas TG575, den kan både bioklip, sideudkast, og opsamle.
motoren går fantastisk godt på disse maskiner, og den har nogle lækre detaljer i sig, så bestemt en jeg vil anbefale at give et kig.
og den koster under de 4k :-)

Mvh
Martin

Det er præcis sådan en jeg har ( købt sidste år )  - og en fin maskine - tror jeg gav kr. 2.995,- for min. ( eller også var det 3.495,- ) - men under kr. 4.000,- var det

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Men med sideudkast kan den jo ikke samle op, der skal du have en der kaste bagud.
Skrevet af Håndværkeren på 26 jul 2013 12:16
Men med sideudkast kan den jo ikke samle op, der skal du have en der kaste bagud.

Man kan vælge sideudkast eller bagud, hvis man sætter opsamlleren på.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis