Nedløbsrør igennem taget på skur

Hej,

Har netop bygget et nyt skur som står op af vores hus. Desværre går der en nedløbsrør ned midt gennem taget og jeg mangler lidt ideer til hvordan man gør det tæt. Jeg forestillede mig at man kunne købe en slags krave til at sætte rundt om røret, men det er ikke lykkedes mig at finde noget sådan. Resten af taget vil blive lagt med shingles i stedet for tagpap.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis du rigtig har mod på gds, finder du vvs'ernes grundbog og ser på tyndpladeklip. Når du så kan lave en krave i pap, køber du et stykke zinkplade og laver den rigtige

Eller du bestiller en hos vvs'eren. Den er lige til lærlingen.


 varmetossen

Vel nu mene at sabetoflex er mere passene til gds:-) du kan måske bruge denne video til noget http://vimeo.com/m/59160711
Du skal ikke lave det af så mange stykker som i videoen da det er et lille rør du har men ellers samme princip. Du behøver jo ikke en bliksaks. Du ska ikke bruge særlig meget så det bliver nok billigst at købe et stykke hos en blikkenslager. Husk ekstra butylbånd.
Hej.
Du skal nok holde fingrene fra konens sysaks, men ellers kan det klippes med en ganske almindelig.

mvh

 varmetossen

Sabetoflex har et godt produkt til at lave gennemføringer gennem taget. Det vil helt sikker være tæt hvis du bruger deres produkt.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Sabetoflex og Perform ser rigtig spændende ud men er også dyre løsninger (1000 kr.), da jeg kun kan finde dem i store ruller og jeg har kun brug for et 30x30 cm stykke. En rulle tagpap til 300 og en fuge kunne vel også gøre det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis