Ny knallert

Hej LDS

Jeg aner intet om knallerter, men har tænkt på at skaffe en alligevel.

Det må meget gerne være en man kan selv kan rode med uden at være mekaniker.

Jeg vil gerne kunne køre ret langt på den, så måske brændstof forbrug skal med i overvejelserne, men hvad med komfort. Er den ens på alle? Om det er en knallert 30 eller 45 er mig lidt ligemeget. Jeg skal nok komme frem, men de fleste "Knallerter" er vel 30'ere?

Jeg tænker umildbart en Knallert og ikke en scooter. Mest fordi jeg synes en knallert med mælkekasse kunne være hyl at tage på fisketur med
(og så har damen jo stadigvæk bilen derhjemme)

Har i nogen bud eller erfaringer at dele med mig, så glæder jeg mig til at læse dem!

P.F.T.
Thomas


Entusiastisk gør-det-selv-mand
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så skal du da have fat i en Puck Maxi, der er det jo nærmest standart at have en mælke kasse bag på. Kig i DBA  eller G&G der er sikkert en god stak til salg. De er nemme at gå til i motoren frem for en scooter hvor alt er pakket ind i plastik.
Jeg har haft en 2 gearet med kickstart den holdt til virkelig meget.
Dem er der jo lidt af på markedet. Jeg synes de holder sin pris fint. desværre. Der er nok andre end mig er gerne vil have sådan nogle maskiner.

Hvor langt må sådan en maskine have kørt inden man skal være på mærkerne?

Jeg har fundet nogen gamle postscootere med bagagebærer osv. De ser også ok ud, men har kørt langt. De koster til gengæld ikke mere end 2.500 kr.

Entusiastisk gør-det-selv-mand
Hold dig hellere fra dem, det er muligt at de er billige i indkøb, men du kan være sikker på at der skal kostes meget for at få dem op i en rimelig standart.
Den sidste knallert jeg havde var en Suzuki Samurai, den kørte jeg gennemsnitlig 15000 km. på om året. Jeg boede den gang hjemme på Thurø og kørte ofte til Herning hvor jeg havde et vikar job. Det tog 8 timer jeg kørte altid om natten hvor der næsten ingen trafik var. Det var en tur på 207 km. med 30 kmt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis