Hjælp til omdrejningstæller

Hej

Jeg står og vil gerne have en omdrejningstæller monteret i min båd. Jeg har en mercury 25 hk bigfoot fra 2001 af, hvor der fra gas og gearboksen kommer en ledning ud, hvor jeg skulle kunne tage både strøm og signal til sådan en omdrejningstæller.

Jeg har tænkt mig at købe en universal faria omdrejningstæller, men efter en snak med tempo bådudstyr er jeg kommet noget i tvivl. Manden jeg snakkede med sagde at man nærmest skulle være el-ingeniør for at montere sådan en og at hvis man ikke havde helt styr på el, så fik man den aldrig til at virke. Synes bare andet steds at have læst at det blot er tre ledninger man skal koble til, indstille hvor mange pulse motoren giver fra sig og derefter skulle det køre. Han kunne intet konkret sige om hvad der præcist var problemet med installationen og hvorfor det var svært at installere og blev nærmest ubehøvlet da jeg spurgte nærmere ind til det. Der handler jeg hvert fald ikke, det er en ting der er helt sikkert.

Hvad har I af erfaringer med installationen af sådan en omdrejningstæller?

/Jacob

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis