Utæt hane til styring af udevand

Jeg har i mit bryggers en hane som bruges til at sture ude vandet.

Når jeg åbner denne , så drypper der konstant vand fra den. Når den er lukket, så er den tæt.

Nogen ideer hvordan jeg laver denne?


(Det er den øverste hane)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Den skal skilles ad og pakkes om omkringstammen med grebet / alternativet er at skifte den ud til en mere moderne model. De koster faktisk ikke ret meget , selv de gode.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 24 jul 2013 10:49
Hej.
Den skal skilles ad og pakkes om omkringstammen med grebet / alternativet er at skifte den ud til en mere moderne model. De koster faktisk ikke ret meget , selv de gode.

mvh

Kan du evt. link'e til en nyere model?
Søg efter stopventil med aftapning.
Noget i denne retning: http://www.wattoo.dk/stopventil-mf-mf-m-aftap-744154204-744154206

Hvis jeg nu vil forsøge at pakke en sådan stophane om, skal jeg så bruge hør og blår?

 

Jeg synes nemlig jeg har set en vidio om dette engang, men er ikke sikker, og nu har jeg sådan en type hane hvor der løber vand ud når der er åbent får vandet ind til huset 

Annonce
Nogen gange kan det hjælpe bare at spæne ringen ned på pakningen. Det er den sekskantede ring der sidder lige under håndtaget. Men er den rustet eller malet fast, så m der en ny monteres. Du får ikke held med at finde/ skifte pakning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det jeg har et billede af på nethinden var ikke at påsætte en fundet ny pakning. Det var altså noget med at lave den, men ok. Nu må jeg se på det i morgen, og håber det kan klares med en let stramning.
Det forstår jeg god. Og det er da heller ikke umulig at pakgarn og - salve kan hjælpe. Men jeg har den erfaring at disse haner ikke kan holde til at blive adskilt, men det er da et forsøg værd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay, jammen så er jeg forberedt så godt som det nu er muligt. Jeg lader høre fra mig, hvordan det er gået...
Så er den pakket om. De gik fint og jeg spændte endda ikke særlig hårdt. Gjorde som jeg husker på videoen. dog var der tryk på mit vand imens. Det var der vist ikke på filmen. Om det holder ved brug ved jeg ikke. Det vil vise sig med tiden når der bliver behov for at lukke for den.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også