hold på jorden

Hej.

Jeg skal ha bygget en carport og har gravet ud i græsplænen så der er 40-50 cm forskel i mellem jorden hvor bilen skal holde og op til der hvor græsset ligger. Så jeg skal på en eller anden måde holde jorden fra græsplænen uden for carporten. Stolperne til carporten skal stå lige ved kanten. Så jeg har tænkt på st lægge nogle tryk imprægnerede brædder ned på ydersiden af stolperne eller evt noget plade af en art... Eller hvad har I af forslag til hvad jeg kan bruge?

Mvh Kasper
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder nærmere til du skal bruge en støttemur lige op af carporten, med et dræn nede bagved.. Brædder eller træplader vil, så vidt jeg kan regne ud, rådne før eller siden og miste evnen til at holde jorden tilbage.

Der findes mange simple støttemurssystemer man kan købe i f.eks. Bauhaus, XL-byg o.lign. Alternativt kan man naturligvis også konstruere ens egen. Jeg har kigget lidt på det da jeg selv skal opbygge en støttemur i vores have (jordhøjdeforskel ligesom dig - men over et større område).. så vidt jeg husker koster støttemurssystemerne ikke voldsomt meget.. jeg mindes det var ca. det samme som et trægulv pr. kvm.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis