Flydespartel på gulv. Tørretid?

Hej
Jeg fik en proff ud og lægge noget flydespartel for at jævne gulvet i vores køkken inden der skal lægges klinker. Det er 8 dage siden
Der blev lagt et meget tyndt lag. Produktet var en form Weber.

Nu har firmaet ferie og jeg glemte at spørge, hvornår jeg må prime og lægge klinker ovenpå.
Nogen der ved noget om dette? Skulle gerne have lagt klinkerne i morgen...
I kanten af området ser spartlen stadig våd ud nogen steder. (Selv om den dog er hård og fast)

mvh
Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke lige til det specifikke produkt, men normalt er flydebeton tørt nok til at gå på efter ½ dags tid. Men hvornår du kan lægge klinker på afhænger noget af tykkelsen. Normalt ville jeg sige, giv det en uge som minimum, men det har du jo også gjort . Jeg ved også at der findes en "rapid" model, med meget lav tørretid, og hvis din håndværker har været opmærksom på dit behov, så er det nok mest sandsynligt at det er den han har brugt. Her er tørretiden som oftest kun 2-3 dage.
det mest praktiske ville være hvis du havde en tom sæk liggende, der står tørretiden for det aktuelle produkt på.
Jeg tror godt du kan gå videre uden problemer og der hvor det ser vådt ud er det nok fordi der har været en lunke og derfor kræver lidt mere materiale og så hærder det op lidt mørkere end resten.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, flydespartel er normalt hærdet af i løbet af et par dage, og kan normalt betrædes allerede efter en 6-8 timer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også